Performancing Metrics

فروش امتیاز باشگاه نفت ضربه ای جبران ناپذیر به فوتبال تهران و کشور است | اتاق خبر
کد خبر: 351940
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1395 - 22:24
اداره کل ورزش و جوانان استان تهران با صدور اطلاعیه ای، فروش امتیاز باشگاه نفت تهران به عنوان یک باشگاه سازنده و اخلاق مدار را ضربه ای جبران ناپذیر برای فوتبال استان تهران و کشور دانسته است.

اتاق خبر:در این اطلاعیه که از سوی حمیدرضا گرشاسبی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و نماینده وزارت ورزش و جوانان در کمیته مزایده نفت امضا شده، آمده است: برای حفظ تیم نفت در تهران باید حداقل 150 میلیارد
ریال بدهی به علاوه هزینه خرید امتیاز این تیم تقبل شود، موضوعی که تاکنون هیچ شخص یا سازمان مستقر در پایتخت حاضر به پرداخت آن نشده است.
دراین اطلاعیه تصریح شده، وزارت نفت به عنوان متولی این باشگاه از سال گذشته به طور رسمی اعلام کرد که بر اساس قانون نمی‌تواند تیمداری کند و در گام اول ایجاد تدابیری هماهنگ شده برای منفک شدن این تیم از بدنه این وزارتخانه را خواستار شد، اما پیگیری‌ها و تلاش‌های این وزارتخانه در نهایت هیچ نتیجه‌ای نداشت تا اینکه وزارت نفت با تشکیل کمیته‌ای اقدام به اعلام مزایده تیم نفت کرد.
این اطلاعیه می افزاید: چهار ماه است که مسئولان وزارت نفت اصرار بر فروش تیم دارند و تلاش ما برای منصرف کردن آنها از این تصمیم راه به جایی نبرد.
در ادامه اطلاعیه اداره کل ورزش و جوانان استان تهران آمده است: وزیر ورزش و جوانان شخصا بارها در مورد منصرف کردن این باشگاه با مقامات مسئول صحبت کرده، اما وزارت نفت اعلام کرده که دیگر توان تیم داری ندارد.
در این اطلاعیه با اشاره به اینکه باید امتیاز تیم نفت را در تهران حفظ کنیم، تصریح کرده، تلاش کردیم که تیم را در تهران حفظ کنیم ولی هیچ فردی حاضر به تقبل هزینه های تیم نفت نشد.
دراین اطلاعیه تاکید شده، باشگاه ملوان بندر انزلی و دو شرکت خصوصی پس از انتشار آگهی مزایده تیم نفت تهران خواهان خرید امتیاز این تیم شدند.
این اطلاعیه با تاکید بر اینکه یکی از شرکت‌ها که بر اساس مفاد و مراحل عمل نکرده بود از چرخه مزایده حذف شد، می افزاید: شرکت خصوصی دیگر به همراه باشگاه ملوان در مزایده شرکت کردند.
در اطلاعیه اداره کل ورزش و جوانان استان تهران آمده است: قیمت پیشنهادی ملوان برای خرید امتیاز تیم نفت تهران 65 میلیارد ریال به انضمام پرداخت 150 میلیارد ریال بدهی های گذشته این تیم و پیشنهاد شرکت خصوصی نیز پرداخت 10 میلیارد ریال به انضمام پرداخت بدهی باشگاه نفت بود که در نهایت ملوان می‌توانست برنده این مزایده باشد.
این اطلاعیه می افزاید: اصرار بر این بود که نفت در تهران بماند و در این راستا به شرکتی که قیمت ارائه کرده بود مجددا اعلام شد که قیمت پیشنهادی خود را افزایش دهد تا این تیم را به آن شرکت واگذار کنند، ولی شرکت مذکور حاضر به این موضوع نشد.
درادامه این اطلاعیه تاکید شده، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران مخالف خروج تیم نفت است اما در این شرایط چه کاری می توان کرد.
در اطلاعیه اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تصریح شده، بارها به مسئولان نفت گفتیم که خروج تیم های تهران از استان خیانت به ورزش کشور است، اما آنها با یک جواب مشخص و منطقی اعلام می کردند که شما به عنوان اداره کل ورش و جوانان استان تهران هزینه خرید تیم را پرداخت کرده و مالکیت آن شوید.
در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: دو مرحله از تکمیل فرایند مزایده باقی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مانده ، یکی این که فدراسیون فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل باید مجوز انتقال بدهد و مرحله بعدی تاییدیه کمیسیون ماده پنج اداره کل ورزش و جوانان استان تهران است که اگر فدراسیون فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل مخالف انتقال نفت به انزلی است، می‌توانند مجوز ندهد و ما نیز با انتقال هر تیمی از تهران به سایر استان ها مخالف هستیم.
موسسه فرهنگی ورزشی نفت تهران پس از انتشار مزایده فروش سهام این باشگاه اعلام کرد: باشگاه ملوان برنده مزایده است و امتیاز لیگ برتری این باشگاه به ملوان بندر انزلی واگذار شد.
این در حالیست که رییس فدراسیون فوتبال و مقامات هیات فوتبال استان تهران از ابتدا مخالف فروش امتیاز نفت تهران به خارج استان بودند.
تیم نفت تهران با 49 امتیاز جایگاه پنجم را در لیگ برتر فوتبال بدست آورد.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید