Performancing Metrics

ارائه خدمات مددکاری اجتماعی زمینه کاهش آسیب‌ها را فراهم می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 351995
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1395 - 05:36
مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ارائه خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و بازگشت افراد آسیب‌دیده به زندگی معمولی را فراهم می‌کند.

اتاق خبر:محمد میرزایی با اشاره به فعایت 19 مرکز خدمات اجتماعی بهزیستی اظهار داشت: از مجموع 19 مرکز خدمات اجتماعی بهزیستی 2 پایگاه خدمات اجتماعی، 2 مرکز مداخله در بحران، 4 مرکز پاسخگویی تلفنی 123، 4 اورژانس سیار 123، 4 مرکز مداخله در کاهش طلاق، یک مرکز ساماندهی کودکان کار، یک مرکز خانه سلامت و یک مرکز بازپروری در زمینه ارائه خدمات به افراد آسیب‌دیده یا در معرض آسیب فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این مراکز از جمله مراکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی و همچنین خانه امن از سوی بهزیستی با هدف ارائه خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی، حقوقی و پزشکی به افراد در معرض آسیب و زنان خشونت دیده در راستای ایجاد زمینه‌های مناسب بازگشت به زندگی عادی راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در اورژانس اجتماعی تلفیقی از خدمات مداخله فردی، خانوادگی و اجتماعی با استفاده از خط تلفن اورژانس 123، تیم سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی ارائه می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه تخصصی بودن، ارائه خدمات در کمترین زمان و در دسترس بودن از ویژگی‌های مهم مراکز خدمات اجتماعی است، بیان کرد: با راه‌اندازی این مراکز ارائه خدمات اجتماعی به مردم محدود به زمان و مکان نمی‌شود و رویکرد فعال جایگزین رویکرد غیرفعال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط بتوانیم گام‌های مثبتی در جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی برداریم.

منبع:تسنیم

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید