Performancing Metrics

عادت نداشتن به کارگروهی بزرگ ترین چالش در استفاده ازعلوم بین رشته ای | اتاق خبر
کد خبر: 352002
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1395 - 06:42
استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف گفت:عادت نداشتن به کارگروهی یکی از چالش های بزرگ جامعه دانشگاهی کشوردراستفاده ازعلوم نوظهور و بین رشته ای است.

اتاق خبر - علی مقداری افزود:یکی از مشکلات اجرای رشته های نوپدید و نوظهورکه عمدتا بین رشته ای هستند، به کارگیری تخصص های گوناگون در کنارهم است.
وی بیان کرد:متاسفانه تجربه کارگروهی در کشورو جامعه دانشگاهی ما کم است ویکی از نیازهای شدید جامعه دانشگاهی ومحققان ما کار گروهی است. با ظهوررشته های نوظهور از قبیل مهندسی پزشکی وعلوم شناختی در کشور، دانشگاه های ما کارگروهی را یاد می گیرند ومی توانند با استفاده از توانمندی های مختلف کار خوب تحویل جامعه دهند.
مقداری اظهارکرد: امروزه دردنیا دیگر شاهد این نیستیم که یک نفر به تنهایی و با یک تخصص کاری را انجام دهد. دیگر آن دوران گذشته وعمدتا دنیا ، دنیای بین رشته ای درحوزه علوم وفناوری است.
وی افزود: ظهوررشته های بین رشته ای در دانشگاه های کشور،باعث شده که ما تجربه جدیدی درکشور داشته باشیم و متخصصان علوم مختلف را در کنار هم بیاوریم به طوری که هم زبان شوند و هر کدام برای خود نقشی را پیدا کنند و بتوانند به هدفی که برای آن ها مشخص شده است برسند.
وی افزود: ما چنین تجربه ای را 20سال پیش زمانی که می خواستیم رشته مهندسی پزشکی را در دانشگاه صنعتی شریف و برخی از دانشگاه راه بیاندازیم درکشورداشته ایم، رشته مهندسی پزشکی نیز طبیعت بین رشته ای دارد و مهندسان و پزشکان باید برای انجام پروژه با هم کار کنند.
مقداری یادآورشد: اکنون در این رشته با به کارگیری کارگروهی، تجربه ها و دستاوردهای بسیارخوبی در کشور حاصل شده است.
ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید