Performancing Metrics

۵۰۸ واحد صنعتی در گلستان برای دریافت تسهیلات حمایتی ثبت‌نام کردند | اتاق خبر
کد خبر: 352016
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1395 - 08:19
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: تاکنون ۵۰۸ واحد صنعتی در استان گلستان برای دریافت تسهیلات حمایتی ثبت‌نام کردند.

اتاق خبر:حسینقلی قوانلو در بازدید از واحدهای صنعتی به همراه استاندار گلستان اظهار داشت: مقرر شده است در قالب تسهیلات حمایتی امسال 422 میلیارد تومان برای صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل در استان گلستان پرداخت شود.

وی با اشاره به ثبت‌نام 8 هزار واحد صنعتی در سامانه بهمن یاب در کشور افزود: در استان گلستان تاکنون 508 واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات حمایتی در سامانه ثبت‌نام کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: از این تعداد تاکنون 85 واحد به بانک ها معرفی شده اند و 50 واحد دیگر تا هفته آینده معرفی خواهند شد و در 2 ماه آینده همه واحدهایی که در استان نیاز به تسهیلات دارند به بانک معرفی می‌شوند.

قوانلو با اشاره به ایجاد 184 هزار شغل جدید در کشور با اجرای این طرح حمایتی گفت: براین اساس 3 هزار و 450 شغل جدید در استان گلستان ایجاد می‌شود و همه واحدهای صنعتی در استان که نیاز به تسهیلات حمایتی داشته باشند به آنان پرداخت می‌شود.

وی مشکلاتی که تعطیلی واحدهای صنعتی در پی دارند را مهم ارزیابی کرد و افزود: تعطیلی هر واحد صنعتی تبعات بیکاری عده را به دنبال دارد و به همین علت دولت به دنبال آن است که این تسهیلات هرچه سریعتر توزیع شود تا مانع بیکاری و کاهش تولید شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ملاک پرداخت این تسهیلات را ایجاد اشتغال جدید در واحد تولیدی دانست و اظهار کرد: پس از ثبت‌نام واحدهای متقاضی در سامانه مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت، این درخواست‌ها در کمیته‌ای 5 نفره در استان بررسی و به بانک‌ها ارجاع می‌شود.

قوانلو درباره کارمزد این تسهیلات گفت: نرخ کارمزد 21 یا 22 درصد است اما دولت 5 تا 6 درصد از این کارمزد را یارانه می‌دهد که در نهایت کارمزد تسهیلات 15 تا 16 درصد خواهد بود.

منبع:تسنیم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید