Performancing Metrics

ترافیک هیات های علمی معتبر جهانی برای حضور در ایران از ثمرات برجام است | اتاق خبر
کد خبر: 352081
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1395 - 17:07
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر:
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ترافیک اعضای هیات های علمی مراکز معتبر جهانی برای حضور در ایران و عقد تفاهم نامه های دانشگاهی، از ثمرات برجام است.

به گزارش اتاق خبر، سیداحمدرضا معتمدی روز جمعه در مورد تاثیرات برجام افزود: به طور حتم برجام در تمامی زمینه های کشور تاثیرگذار بوده اما میزان آن متفاوت است.
وی ادامه داد: مراکز علمی و دانشگاه های کشور حتی در دوران تحریم نیز در پذیرش مقالات علمی مراکز معتبر جهانی با مشکلی مواجه نبودند و پذیرفته می شدند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: اما دانشگاه های کشور در مراودات بین المللی و انعقاد تفاهم نامه ها و عقد قراردادها با سایر دانشگاه های جهان مشکل داشتند.
وی گفت: پس از برجام افزایش تفاهم نامه ها و قراردادهای مشترک با سایر کشورهای جهان را داریم و هر ماه شاهد حضور هیات های مختلف خارجی از دانشگاه های کشور و نیز حضور مدیران و هیات های علمی ایرانی در مراکز علمی جهانی هستیم.
معتمدی تصریح کرد: این در حالی است که پیشتر این مراکز علمی متاثر از تحریم های ناعادلانه هیچگونه اقبالی برای همکاری های علمی با ایران نداشتند.
وی گفت: اکنون موسساتی در دنیا هستند که به دانشگاه ها کمک های مالی، فنی و علمی می کنند و دوران پسابرجام فرصت مغتنمی است که ما نیز با این موسسات همکاری کنیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: هر چند که بخش علمی به اندازه بخش اقتصادی در دوران تحریم ها آسیب ندید، اما این یک واقعیت است که رونق علمی در دوران پسابرجام افزایش یافته است.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید