Performancing Metrics

چین از نابودی تمامی سلاح‌های هسته‌ای حمایت می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 352154
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 03:18
معاون وزیر خارجه چین در نشست سازمان معاهده جامع منع آزمایش هسته‌ای گفت: چین متعهد می‌شود تا مسیر توسعه صلح‌آمیز هسته‌ای را در پیش بگیرد و از منع کامل و نابودی تمامی سلاح های هسته‌ای حمایت می‌کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری شینهوا، لی بائودونگ معاون وزیر خارجه چین در نشست بیستمین سالگرد معاهده جامع منع آزمایش هسته‌ای(CTBT) در مقر سازمان ملل در وین گفت: چین متعهد شده است تا از سلاح‌های هسته‌ای در وهله نخست استفاده نکند و بدون هیچ قید و شرطی موافقت کرده است که علیه کشورهایی که سلاح هسته‌ای در اختیار ندارند و مناطق عاری از هسته‌ای از این تسلیحات استفاده و یا آن‌ها را تهدید نکند.

بنا بر این گزارش، چین به عنوان یکی از پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل همواره در حال حمایت از استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، رای به حمایت از نظام منع گسترش هسته‌ای، ایفای نقش کلیدی در حل مساله هسته‌ای ایران و دیگر مسائل مرتبط هسته‌ای در سال‌های گذشته داده است.

معاون وزیر خارجه چین در این نشست افزود: ما باید شالوده سیاسی اجرایی کردن این معاهده را تثبیت کنیم. تنها امنیت مشترک می‌تواند ریشه مناقشه‌های موجود و گسترش هسته‌ای را ریشه کن کند.

معاهده جامع منع آزمایش هسته‌ای به عنوان بخش مهم نظام منع گسترش هسته‌ای در قواعد بین‌المللی تلقی می‌شود که آزمایش‌های هسته‌ای در سراسر جهان را رصد و ممنوع می‌کند. به منظور تسهیل معاهده جامع منع آزمایش هسته‌ای هیات تدارکاتی سازمان معاهده جامع منع آزمایش هسته‌ای ایستگاه‌های نظارتی را در سراسر دنیا ساخته است تا انفجارهای احتمالی هسته‌ای را رصد کند با این حال برای تسهیل در اجرایی شدن این معاهده اقدامات بیش‌تری باید صورت گیرد.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید