Performancing Metrics

آمریکا خواهان عراقی یکپارچه است | اتاق خبر
کد خبر: 352180
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 07:19
جان کربی:
سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا اعلام کرد که‌ آمریکا از طرح ۳ اقلیمی شدن عراق پشتیبانی نمی کند.

به گزارش اتاق خبر، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا اعلام کرد که‌ آمریکا از طرح ۳ اقلیمی و کنفدرالی شدن عراق پشتیبانی نمی کند.

بر اساس این گزارش، کربی تاکید کرد: عراق بعد از داعش هیچ تغییری نخواهد کرد و همین سیستم فعلی ادامه‌ خواهد داشت.

سخنان جان کربی بعد از آن مطرح می شود که‌ مسرور بارزانی، رئیس شورای امنیت اقلیم کردستان عراق اعلام کرده‌ بود که‌ عراق بعد از شکست کامل داعش باید به‌ ۳ اقلیم بر اساس سیستم کنفدرالی میان کردها، شیعیان و سنی ها تقسیم شود.

جان کربی در جواب این پرسش که‌ نظر شما درباره‌ سخنان مسرور بارزانی چیست، گفت: دیدگاه‌ آمریکا هیچ تغییری نکرده‌ است و بعد از داعش هم عراق کشوری یکپارچه‌، فدرالی و دمکرات باقی خواهد ماند و ما بر این اعتقادیم که‌ این بهترین گزینه‌ برای مردم عراق و منطقه‌ است.

وی در ادامه‌ افزود: لزومی نمی بینم، توضیح دهم که‌ چرا آمریکا خواستار تغییر در سیستم حمکرانی عراق نیست.

مسرور بارزانی هفته‌ پیش در گفتگو با رویترز اعلام کرد: وضعیت کنونی نتیجه‌ شکست سیستم حمکرانی در عراق است. اگر ۳ منطقه‌ کنفدرال با پایتخت های چون اربیل وجود داشته‌ باشد، مشکلات عراق رفع خواهد شد.

جان کربی در پایان گفت: کمک ما به‌ کردستان عراق در چهارچوب عراقی یکپارچه‌ است و بر این اعتقادیم که‌ عراق می تواند با اصلاحات اقتصادی و سیاسی بر مشکلات کنونی خویش فایق آید و نیازی به‌ تغییر سیستم حمکرانی در این کشور نیست.

شایان ذکر است که‌ اقلیم کردستان عراق در چند ماه‌ گذشته‌ تاکید کرده‌ است که‌ پائیز امسال رفراندوم برگزار خواهد کرد و همزمان با مطرح کردن این مسئله‌ بر حضور خویش در بغداد و وزرایش در کابینه‌ العبادی تاکید می کند.

منبع: مهر

94104

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید