Performancing Metrics

بیشتر تخلفات استان گیلان مربوط به مواد مخدر است | اتاق خبر
کد خبر: 352187
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 08:32
استاندار گیلان با اشاره به وجود ۵۰ هزار زندانی در زندان های استان، گفت: ۷۰ درصد از زندانیان استان گیلان را مجرمان مواد مخدر تشکیل می دهند.

به گزارش اتاق خبر، محمدعلی نجفی در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته رشت اظهار کرد: اقدامات مهمی در راستای ثبات و آرامش در کشور صورت گرفته است که یکی از آنها، مبارزه با مواد مخدر است.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته مبارزه با مواد مخدر، افزود: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی همانند طلاق ناشی از معضل مواد مخدر در سطح جامعه است.

استاندار گیلان با اشاره به جمعیت ۵۰ هزار نفری زندانیان در زندان های گیلان تصریح کرد: ۷۰ درصد زندانیان حاضر در زندان های گیلان را جرائم مربوط به مواد مخدر تشکیل می دهد.

نجفی همچنین با بیان اینکه استان گیلان در راستای مبارزه با مواد مخدر ۵۷ شهید تقدیم کشور کرده است تاکید کرد: اقدامات عملگرایانه در راستای مبارزه با مواد مخدر باید با قدرت بیشتری انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مراکز ترک اعتیاد، تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد افرادی که از مراکز ترک اعتیاد خارج می شوند، به دلیل شرایط نامساعدی که در زمینه اشتغال و زندگی خانوادگی دارند، دوباره به سمت مصرف مواد مخدر می روند و بر اساس آمار موجود، ۸۰ درصد از معتادان دوباره به سمت اعتیاد بازگشته و تنها ۲۰ درصد از آنها پاک می شوند.

نجفی به کشف و ضبط چهار هزار و ۲۰۰ کیلوگرم از انواع مواد مخدر طی سال گذشته در استان گیلان اشاره کرد و گفت: در همین راستا مأموران مبارزه با موادمخدر ۲۸ هزار قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر را در گیلان دستگیر کرده اند.

وی پیشگیری را همیشه بهتر از درمان دانست و افزود: در حال حاضر در مرزها از فناوری های جدید استفاده شده و محققان باید برای پیشگیری از ورود مواد مخدر به کشور از برنامه های علمی استفاده کنند.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید