Performancing Metrics

پوتین پیشروی ناتو به مرزهای روسیه را حیرت آور خواند | اتاق خبر
کد خبر: 352228
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 11:53
هیچ مقامی در نظام حکومت روسیه خواهان ورود جنگ سرد نیست و برغم تنش ها در روابط بین المللی و رویارویی کنونی، نیازی به آن وجود ندارد.

به گزارش اتاق خبر،  رییس جمهوری روسیه امروز (جمعه) در این نشست بین المللی با اشاره به اینکه شوروی از مدت ها پیش از صحنه روزگار حدف شده و پیمان ورشو نیز نابود شده است، ادامه پیشروی ناتو بسوی مرزهای روسیه را حیرت آور خواند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه گزارش دادکه رییس جمهوری این کشور در ادامه از رویکرد ناتو در مقابل روسیه انتقاد کرد و افزود: پیمان آتلانتیک شمالی مواضع روسیه را نادیده می گیرد.
پوتین همچنین با بیان اینکه آمریکا تنها ابر قدرت جهان است و دنیا به آن نیازدارد، اظهار کرد: مسکو نمی خواهد به واشنگتن تحکم کند، ولی آمریکا مانع روابط خوب روسیه با اتحادیه اروپا می شود.
رییس جمهوری روسیه ادامه داد که آمریکایی ها می گویند، اروپا باید (پیامدهای تحریم های ضد روسی) را تحمل کند در حالیکه خود هیچ آسیبی از تحریم ها نمی بیند.
ناتو و آمریکا از سال 2013 در حال اجرای راهبرد توان نظامی خود وارد شرق اروپا (رومانی، لهستان و چک) و کنار مرزهای روسیه در جمهوری های بالتیکی شوروی سابق یعنی لتونی و استونی و همچنین لیتوانی، گرجستان و مولداوی سه جمهوری دیگر شده اند.
مسکو با هشدار های مکرر خواستار توقف راهبرد توسعه نفوذ نظامی غرب به مجاورت روسیه شده و اعلام کرده است که از توانمندی های دفاعی خود برای نشان دادن واکنش لازم بهره خواهد گرفت، ولی ناتو و آمریکا همچنان به این اقدام ها ادامه می دهند.
نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ روسیه با حضور 800 هیات دولتی و غیر دولتی از کشورهای مختلف جهان که دیروز (پنجشنبه) با حضور هیات جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، تافردا ادامه دارد.
برنامه کاری هیات ایران به سرپرستی نعمت زاده و حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، افزون بر شرکت در نشست های عمومی و تخصصی این همایش سه روزه، دیدار و رایزنی های اقتصادی و صنعتی است.
در این همایش اقتصادی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، نخست وزیر ایتالیا، دبیر کمیسیون اتحادیه اروپا، نیکلای سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه و ده ها مقام دولتی روسیه حضور دارند.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید