Performancing Metrics

لوکیشن سریال برکینگ بد کجاست؟ | اتاق خبر
کد خبر: 352279
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 09:59
قصد داریم تا شما را با محل فیلمبرداری پر طرفدارترین و جنجالی‌ترین سریال جهان آشنا کنیم.

 

اتاق خبر: «بریکینگ بد» مجموعه‌ای تلویزیونی است که در ژانر درام جنایی و در ۵ فصل برای شبکه AMC آمریکا از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ ساخته شد. «بریکینگ بد» به سرعت به یکی از تحسین‌شده‌ترین سریال‌های تاریخ تبدیل شد، به‌طوری که از سایت‌های معتبری همچون IMDB امتیاز ۹٫۶ از ۱۰ و Metacritic امتیاز ۹۹ از ۱۰۰ (برای فصل پنجم) را کسب کرده است. این موفقیت‌ها به قدری ادامه یافت که با عنوان «ارزشمندترین سریال تاریخ» در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. 

از موفقیت‌های بریکینگ بد می‌توان به نامزدی برای کسب ۲۴۰ جایزه‌ی مختلف و دریافت ۹۴ جایزه از جمله: ۱۰ جایزه‌ پرایم‌تایم امی اواردز، ۹ جایزه ساتورن‌اواردز، ۸ جایزه ستلایت‌اواردز، دو جایزه گلدن‌گلاب، ۶ جایزه انجمن نویسندگان آمریکا و ۱ جایزه انجمن بازیگران آمریکا اشاره کرد.

خلاصه داستان

«والتر وایت» دبیر شیمی دبیرستان است و ۵۰ سال سن دارد. او و همسرش «اسکایلر» یک پسر به نام «والتر جونیور» دارند که از معلولیت جسمی رنج می‌برد. «اسکایلر» باردار است و منتظر به دنیا آمدن فرزند دومشان هستند. «والتر» که علاوه بر تدریس در دبیرستان برای تهیه‌ی مخارج خانواده در یک کارواش نیز کار می‌کند به صورت ناگهانی متوجه می‌شود که به سرطان ریه مبتلا است و زمان کوتاهی برای زندگی دارد.

«والتر» می‌خواهد هر طور شده قبل از مرگش پول زیادی برای خانواده‌اش به جا بگذارد تا بعد از او در رفاه زندگی کنند. باجناق «والتر» که در اداره‌ مبارزه با مواد مخدر کار می‌کند، یک روز او را همراه با خودش به خانه‌ تولیدکنندگان شیشه می‌برد. «والتر» در آنجا یکی از مجرمان را می‌بیند که از پنجره‌ی خانه‌ی همسایه فرار می‌کند و متوجه می‌شود او «جسی پینکمن» (یکی از دانش‌آموزان سابق‌اش) است و به سراغش می‌رود و به او پیشنهاد همکاری در ساخت شیشه (متامفتامین) می‌دهد. «جسی» و «والتر» با همکاری هم یک ون می‌خرند و در صحرا شروع به پخت شیشه می‌کنند.

 شیشه‌ای که آن‌ها تولید می‌کنند خلوص ۹۹ درصد و کیفیتی فراتر از باور دارد. «والتر» نه تنها هزینه‌ درمانش را تأمین می‌کند، بلکه شروع به پس‌انداز پول‌هایش می‌کند.

«جسی» و «والتر» برای کسب درآمد بیشتر وارد معامله با قاچاقچیان مواد مخدر می‌شوند و در ازای پول زیادی شروع به پخت شیشه برای آن‌ها می‌کنند. «والتر» لقب «هایزنبرگ» را برای خودش انتخاب می‌کند و رنگ ‌آبی شیشه‌های تولیدی‌اش تبدیل به نشان او می‌شود، اما بعد از مدتی متوجه می‌شود برای امنیت و کسب پول بیشتر باید واسطه‌ها را از میان بردارند و خودشان به صورت مستقیم بازار قاچاق شیشه را در اختیار بگیرند. در این میان اتفاقات زیادی چه از لحاظ شغلی و چه از لحاظ خانوادگی برای «والتر» و جسی رخ می‌دهد که وضعیتشان را روز به روز بغرنج‌تر می‌کند.

بازیگران فیلم

  • برایان کرانستون در نقش والتر وایت
  • آنا گان در نقش اسکایلر وایت
  • آرون پال در نقش جسی پینکمن
  • دین نوریس در نقش هنک شریدر
  • بتسی براندت در نقش ماری شریدر.
  • آرجی میته در نقش والتر وایت جونیور
  • باب ادنکیرک در نقش سال گودمن
  • جیانکارلو اسپوزیتو در نقش گاس فرینگ
  • جاناتان بانکز در نقش مایک ارمنترات

نقد سریال

نشریه‌ی هالیوود ریپورتر اعلام کرد این سریال به دلیل داشتن این امتیاز بالا و نقدهای مثبت فراوان به‌عنوان «باارزش‌ترین سریال تاریخ» وارد کتاب رکوردهای گینس شده است. بریکینگ بد همچنین در سایت imdb میانگین امتیاز ۹٫۶ دارد و در رتبه‌ی اول بهترین سریال‌های تاریخ قرار دارد. علاوه بر این نه تنها تاکنون هیچ منتقدی نقد منفی بر این سریال ننوشته، بلکه تمام نقدها مثبت بوده‌اند. کافی است در فیس‌بوک عبارت «Breaking Bad» یا «بریکینگ بد» را جستجو کنید تا با سیل تعریف و تمجیدهای مخاطبان این سریال روبرو شوید.

در آمارهای رسمی اعلام شد قسمت آخر این سریال با نام «Felina» به صورت همزمان از سوی ۱۰٫۲۸ میلیون نفر تماشا شده است، آماری بی‌سابقه که یک رکورد محسوب می‌شود. گفته شده تعداد دانلودهای غیرقانونی این سریال از میلیون‌ها بار رد شده و این آمار روز به روز در حال افزایش است. موسسه Nielsen Holdings که یک کمپانی جهانی آمار و ارقام است، اعلام کرد این قسمت از سریال برای یک هفته بیشترین بحث در توییتر را به خود اختصاص داده و باعث افزایش ۲ هزار ۹۸۱ درصدی فروش آهنگ «Baby Blue» از گروه قدیمی «Badfinger» شده است! سر آنتونی هاپکینز، بازیگر معروف و کهنه‌کار هالیوودی، در نامه‌ای خطاب به برایان کرانستون بازی او در نقش «والتر» وایت» را بهترین بازی‌‌ یک بازیگر دانست که در تمام عمرش دیده است.

ساموئل ال. جکسون بارها در مصاحبه‌‌هایش اعلام کرده یکی از طرفداران پر و پا قرص بریکینگ بد است؛ زمانی که نقش نیک فیوری در فیلم The Avengers کمپانی مارول را بازی می‌کرد تصمیم گرفته بود تا با لباس و گریم نیک‌فیوری بدون هر گونه اعلام قبلی در رستوران لوس‌پولوس (یکی از لوکیشن‌های بریکینگ بد) حاضر شود. به علت نزدیکی استودیوی ساخت این دو فیلم جکسون این کار را انجام داد، اما تهیه‌کنندگان بریکینگ‌بد با این کار مخالفت کردند. حتی باراک اوباما نیز جزو طرفداران بریکینگ ‌بد است و زمانی که نتوانسته بود چند قسمت از این سریال را ببیند به اطرافیانش توصیه کرده بود داستان را لو ندهند.

برکینگ بد

لوکیشن‌های سریال

سریال برکینگ بد ابتدا قرار بود در لوس‌آنجلس فیلمبرداری شود، اما مسئولان شهر آلبوکرک (Albuquerque) با تخفیف ویژه‌ مالیاتی که برای شرکت سازنده در نظر گرفتند، آنها را مجاب کردند لوکیشن‌های این سریال را این شهر بنا کنند.

مپ

این فیلم ۲۶ لوکیشن ثابت داشت که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید.

شهر البوکرکی، ایالت نیو مکزیکو

البوکرکی در شمال مرکزی ایالت و در شهرستان برنالیو واقع شده‌ است. کلان ‌شهر البوکرکی ۵۴اُمین کلان‌ شهر در ایالات‌متحده است.

امریکا

کناره شرقی شهر به کوهستان سندیا (Sandia) محدود شده و رودخانه ریوگرانده (Rio Grande) از سوی شمال به جنوب در میانه شهر جریان دارد.

ریو گرانده

رودخانه ریوگرانده

در این شهر ۳۱۰ روز در سال می‌توانید خورشید را در آسمان ببینید آب و هوای این منطقه گرم و خشک و فرهنگ غذای آن بیشتر به مردم مکزیک شبیه است.

s

البوکرکی ۳۰۰ سازمان، موزه، جشنواره و انجمن در زمینه هنرهای تجسمی، موسیقی، رقص، ادبیات، فیلم، قوم‌نگاری و صنایع دستی دارد.

بالن

بزرگ‌ترین جشنواره بالون جهان هر ساله در ابتدای ماه اکتبر در این شهر برگزار می‌شود.

موقعیت شهر روی نقشه

جاده ۶۶ (Road 66)

جاده معروف ۶۶ که در بیشتر فیلم‌های آمریکایی آن را دیده اید و شیکاگو را به لوس آنجلس وصل می‌کند نیز از شهر البوکرکی می‌گذرد و امروزه، گردشگران برای تجربه فضای قدیم مرکز شهر با متل‌ها و مغازه‌هایش به بلوار مرکزی می‌روند که با پرچم‌های جاده ۶۶ تزئین شده است.

66

 

موقعیت جاده روی نقشه

خانه والتر وایت

رستوران لاس پولوس

خانه جسی پینک من

بد

رستوران لاس پولوس

کارواش

کارواش هشت پا که والتر در آن کار می‌کرد
نظرات
ADS
ADS
پربازدید