Performancing Metrics

ایران به مبارزه با تروریسم و خشونت متعهد است | اتاق خبر
کد خبر: 352361
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 11:43
سفیر ایران در آلمان مطرح کرد:
علی ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان گفت: جنایات داعش و گروههای افراطی و درگیر کردن ملتها و دولتهای مسلمان در این موضوع، باعث انحراف در توجه مسلمانان به موضوع اول مسلمانان یعنی فلسطین شده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، علی ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان گفت: جنایات داعش و گروههای افراطی و درگیر کردن ملت ها و دولت های مسلمان در این موضوع، باعث انحراف در توجه مسلمانان به موضوع اول مسلمانان یعنی فلسطین شده است.
وی جمعه شب در سخنانی پیش از ضیافت افطاری که در برلین برای گروه ها و انجمن های اسلامی در آلمان ترتیب داده بود، با بیان اینکه 'داعش به نام اسلام اما در عمل و واقع، تجلی جنگ با اسلام و مخالفت با حضرت محمد (ص) است'، افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران به مبارزه با افراط گرایی و خشونت و حمایت از حقوق حقه ملت فلسطین متعهد است.
ماجدی ادامه داد: در منطقه خاورمیانه به رغم اختلاف نظرها در مورد برخی موضوعات منطقه ای، لازم است به این نکته توجه شود که تنها راه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و ایجاد امنیت و ثباته، همکاری های منطقه ای است.
سفیر ایران در آلمان تاکید کرد: نباید برخی از تحلیل ها و صداهایی را که تلاش دارند بنحوی بین برادران شیعه و سنی جدایی ایجاد کنند و برخی اختلاف نظرهای دولت ها را به این موضوع ارتباط دهند، باور کرد. باید با قوت بر باورهای اسلامی خود تأکید نمود و در مسیر وحدت قدم برداشت.
علی ماجدی با اشاره به اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با همه کشورهای دنیا، بویژه با کشورهای اسلامی و همسایگان بر اساس حسن همجواری و اعتماد متقابل است، گفت: تعامل، احترام به اصل حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها و تلاش برای از بین بردن زمینه های اختلاف, به ایجاد صلحی پایدار منجر می شود.
وی افزود: حمایت از صلح، مبارزه با اشغالگری و خشونت و مقابله جدی با افراط گرایی از مسوولیتهای مشترک همه کشورها بویژه کشورهای مسلمان است و امید است که شاهد پایان این دوره رنج آور باشیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید