Performancing Metrics

گسترش همکاری تجاری چین با صربستان، لهستان و ازبکستان | اتاق خبر
کد خبر: 352368
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 21:02
سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت که این کشور به دومین شریک تجاری ازبکستان تبدیل شده و از طرفی دیگر، لهستان هم یکی از بزرگترین شرکای تجاری چین در مرکز و شرق اروپاست.

اتاق خبر: «شن دانیانگ» در کنفرانس مطبوعاتی گفت: همکاری‌های اقتصادی و تجاری چین با صربستان، لهستان و ازبکستان به طور پیوسته در حال توسعه است.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین افزود: در سال ۲۰۱۵، حجم تجارت دوجانبه بین چین و صربستان به ۵۴۹ میلیون دلار رسیده است که این رقم افزایش ۲.۲ درصدی را در مقایسه با سال قبل نشان می‌دهد. چین به دومین شریک تجاری ازبکستان، بزرگترین منبع سرمایه‌گذاری و بزرگترین مقصد صادرات پنبه برای این کشور تبدیل شده است.

وی همچنین بر توسعه‌ همکاری اقتصادی چین با لهستان نیز تأکید کرد و اظهارداشت: لهستان یکی از شرکای اقتصادی و تجاری مهم چین در مرکز و شرق اروپا در سال‌های اخیر بوده است. در همکاری‌های دوجانبه‌ با این کشور در حوزه‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و برخی زمینه‌های دیگر نیز پیشرفت‌های مثبتی حاصل ساخته شده است.

شن دانیانگ اضافه کرد: لهستان بزرگترین شریک تجاری چین در مرکز و شرق اروپا به مدت ۱۱ سال متوالی بوده است. از ژانویه تا آوریل سال ۲۰۱۶، حجم تجارت دوجانبه‌ بین دو کشور به ۵.۴۲ میلیارد دلار رسیده که این رقم در مقایسه با سال قبل ۲.۶ درصد افزایش داشته است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید