Performancing Metrics

رژه نمادین تانک ها امنیت به همراه نمی آورد | اتاق خبر
کد خبر: 352415
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 23:42
هشدار وزیر خارجه آلمان درباره رزمایش های ناتو؛
«فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان به رزمایش های ناتو به ویژه رزمایش اخیر در ورشوی لهستان هشدار داد و گفت که این اقدام ها نتیجه معکوسی برای امنیت منطقه در پی خواهد داشت.

اتاق خبر - به گزارش تارنمای صدای آلمان، اشتاین مایر در مصاحبه با روزنامه 'بیلد آم زونتاگ' (Bild am Sonntag) گفت که به جای 'قدرت نمایی نظامی' باید گفت و گو و همکاری بیشتری با روسیه انجام داد.
وی اظهار داشت: 'نباید با قدرت نمایی و جنگ طلبی، اوضاع را بیش از این ملتهب سازیم. کسانی که معتقدند رژه نمادین تانک ها در مرزهای شرقی ناتو امنیت به همراه می آورد، در اشتباهند. نباید زمینه تجدید رویارویی های گذشته را فراهم کرد.'
وزیر امور خارجه آلمان از گفت و گو و دیپلماسی حمایت کرد و گفت: 'تمرکز صرف بر نیروی نظامی و چاره کردن مشکلات از طریق سیاست بازدارندگی مرگبار است.'
وی افزود که آمادگی برای مذاکره باید در کنار اقدام های احتیاطی نظامی باشد و ناتو باید آماده 'تجدید گفت و گوها پیرامون فوائد خلع سلاح و کنترل تسلیحات برای امنیت اروپا باشد.'
به گزارش ایرنا، روز جمعه رزمایش بزرگ ناتو همزمان با افزایش تنش ها میان غرب و روسیه، در خاک لهستان برگزار شد و وزیر دفاع لهستان، آن را 'موفقیت آمیز' خواند. رزمایش «آناکوندا-16» بزرگترین تمرین نظامی در خاک لهستان طی دهه های اخیر ارزیابی می شود.
آناکوندا-16 در شمال غربی لهستان اجرا شد و 31هزار نیروی ناتو از یگان های پیاده، توپخانه و هوایی در آن حضور داشتند. لهستان و کشورهای بالتیک از آنچه سیاست های خصمانه روسیه می نامند، ابراز نگرانی می کنند. اروپا همچنین روسیه را متهم می کند که در شورش جدایی طلبان روس تبار در شرق اوکراین نقش دارد.
ولادیمیر پوتین نیز روز جمعه در سخنرانی آغاز نشست اصلی اقتصادی سن پترزبورگ با «حیرت آور خواندن پیشروی نظامی ناتو بسوی مرزهای روسیه»، گفت: هیچ مقامی در نظام حکومت روسیه خواهان ورود جنگ سرد نیست و برغم تنش ها در روابط بین المللی و رویارویی کنونی، نیازی به آن وجود ندارد.
رئیس جمهوری روسیه در این نشست بین المللی با بیان اینکه شوروی از مدت ها پیش از صحنه روزگار حدف شده و پیمان ورشو نیز نابود شده است، ادامه پیشروی ناتو بسوی مرزهای روسیه را حیرت آور خواند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه گزارش داد که رئیس جمهوری این کشور در ادامه از رویکرد ناتو در مقابل روسیه انتقاد کرد و افزود: پیمان آتلانتیک شمالی مواضع روسیه را نادیده می گیرد. ناتو و آمریکا از سال 2013 در حال اجرای راهبرد توان نظامی خود وارد شرق اروپا (رومانی، لهستان و چک) و کنار مرزهای روسیه در جمهوری های بالتیکی شوروی سابق یعنی لتونی و استونی و همچنین لیتوانی، گرجستان و مولداوی سه جمهوری دیگر شده اند.
مسکو اخیرا به ناتو هشدار داده بود که نیروهای نظامی خود را در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر نکند و با وجود هشدار مسکو در رابطه با فعالیت های نظامی ناتو در دریای سیاه، یک ناوشکن آمریکایی به حضور خود برای گشت زنی در این منطقه ادامه می دهد.
این ناوشکن از اوایل ماه جاری در دریای سیاه پهلو گرفته که موجب انتقاد شدید روسیه شده است. بنا به گزارش های رسانه های خبری بالکان، یک ناوشکن دیگر آمریکایی نیز روز پنجشنبه گذشته در دریای مدیترانه برای تامین امنیت و تردد راه های دریایی مستقر شده است.

ایرنا

94110
پس از بروز بحران در اوکراین و حضور نیروهای نظامی ارتش روسیه در جزیره کریمه در سال 2014 ارتش آمریکا تمرین های نظامی با ارتش های بلغارستان و رومانی در منطقه دریای سیاه را افزایش داده است.
در این رابطه در سال 2015 رزمایش نظامی بین نیروهای آمریکا، رومانی و بلغارستان تحت عنوان «شیر پلاتین 2015 » در جنوب شرقی بلغارستان برگزار شد که در آن رزمایش نیز 40 نیرو از ارتش صربستان حضور داشتند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید