Performancing Metrics

خودداری ایالت آلاباما از افراشته کردن پرچم آمریکا برای کشته شدگان اورلاندو | اتاق خبر
کد خبر: 352417
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 23:51
مقامات بخشی از ایالت آلاباما از اجرای فرمان «باراک اوباما »رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر نیمه افراشته کردن پرچم این کشور به خاطر کشته شدگان حادثه تیراندازی اورلاندو، خودداری کردند.

اتاق خبر - شبکه خبری سی.ان.ان امروز (شنبه) با انتشار این خبر از مبدا واشنگتن گزارش داد: مقامات ناحیه 'بالدوین' (Baldwin) ایالت آلاباما فرمانی که یکشنبه گذشته باراک اوباما و 'روبرت بنتلی' (Robert Bentley) فرماندار این ایالت برای نیمه برافراشته کردن پرچم را داده بودند، مغایر با 'دستور العمل' نیمه افراشته کردن پرچم در آمریکا دانستند.
بر اساس این گزارش، 'توکر دارسی' (Tucker Dorsey) کمیسر عالی ناحیه بالدوین ایالت آلاباما روز گذشته (جمعه) به شبکه تلویزیونی سی.ان.ان دراین باره گفت: درحالی که قلب وی به خاطر این تراژدی شکسته است، ولی ما بنا بر دستورالعمل نیمه برافراشته کردن پرچم آمریکا، تنها در موردی که افراد در راستای خدمات ویژه و مهم برای کشورآمریکا جان خود را از دست دهند، نیمه افراشته می شود. کمیسر عالی ناحیه بالدوین آلاباما، حادثه تیراندازی در باشگاه شبانه اورلاندو را که در آن 49 نفر کشته و 53 سه نفر دیگر مجروح شدند، منطبق با چنین دستور العملی ندانست.
این مقام ایالت آلاباما آمریکا یادآور شد که بنا بر دستور العمل، پرچم آمریکا در روز 'یادبود کشته شدگان جنگ' و گرامی داشت کشته شدگان دولتی، نیمه افراشته می شود.
سی.ان. ان در ادامه گزارش داد: کمیسر عالی ناحیه بالدوین سه شنبه گذشته در یادداشتی بر روی صفحه اجتماعی 'فیس بوک' خود یاد آور شد که پرچم آمریکا در این بخش از ایالت آلاباما به خاطر حملات تروریستی پاریس در نوامبر 2015 و همچنین تیراندازی 'سن برناردینو' کالیفرنیا که توسط زوجی که وابسته به (گروه تکفیری – تروریستی) داعش بودند، در دسامبر 2015 صورت گرفت؛ نیمه افراشته نشد.
ناحیه بالدوین با جمعیتی حدود 203 هزار هفتصد نفر، مشرف بر خلیج مکزیک در جنوب ایالت آلاباما آمریکا قرار دارد.
ایالت آلاباما نیز با وسعتی بیش از 135 هزار و هفتصد کیلومتر مربع و جمعیتی نزدیک به چهار میلیون 859 هزار نفر در جنوب شرق آمریکا واقع است.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید