Performancing Metrics

مقامات امنیتی آلمان مدعی حمایت روسیه از حملات سایبری داعش شدند | اتاق خبر
کد خبر: 352426
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395 - 00:29
نشریه اشپیگل آنلاین به نقل از مقامات امنیتی آلمان مدعی شد که به احتمال بسیار، روسیه حامی حملات اخیر سایبری داعش است.

اتاق خبر - اشپیگل نوشت: «به گفته این مقامات، گروه تروریستی تکفیری داعش قادر به انجام عملیات پیچیده جاسوسی و اخلال گرانه در اینترنت نیست. خلیفه گری سایبری نام ارتش سایبری داعش است و شواهد زیادی وجود دارد که عملا هکر ها ی کرملین در پشت این نام فعالیت می کنند. »
بر اساس این گزارش، مقامات امنیتی آلمان اعلام کردند که در آوریل 2015 یک سوء ظن در فرانسه به وجود آمد و طی آن متخصصان کامپیوتری داعش برای چند لحظه فرستنده تلویزیون فرانسوی تی وی 5 را از کار انداختند و از طریق وب سایت این شبکه، فرانسوی ها را تهدید کردند.
اشپیگل افزود: در چارچوب این یافته ها این احتمال وجود دارد که عملیات خلیفه گری علیه ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در اوایل سال 2015 حملات سایبری علیه وزارت خارجه امریکا و همچنین عملیات سایبری علیه مقامات عربستان که در بهار امسال اتفاق افتاد، عملا به دستور روسیه انجام شده است.
بنا به گفته مقامات آلمان، اکنون در سه سرویس جاسوسی روسی بیش از چهار هزار مامور سایبری فعالیت می کنند که وسعت آن با اندازه ارتش سیبری آمریکا برابری می کند .
به گفته این نشریه، آمریکا اعلام کرده است که در چارچوب عملیات خود تا سال 2018 بیش از 6000 کارشناس استخدام خواهد کرد .
پیشتر کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا روز سه شنبه (26 خرداد) از حمله 'هکرهای دولتی روسیه' به شبکه کامپیوتری این نهاد سیاسی خبر داد و گفت هدف هکرها دسترسی به اطلاعات مربوط به نامزد احتمالی حزب رقیب، یعنی دونالد ترامپ جمهوریخواه بوده است.
روزنامه واشنگتن پست در این خصوص اعلام کرد که این حمله توسط دو گروه هکر روسی انجام شد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید