Performancing Metrics

به همکاری با ایران ادامه می دهیم | اتاق خبر
کد خبر: 352460
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 14:42
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد:
رهبر مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در پیروزی های عراقی ها بر تروریسم و به مناسبت آزادی شهر مهم و راهبردی فلوجه از توابع استان الانبار در 50 کیلومتری غرب بغداد تاکید کرد که عراق به همکاری با جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، 'سید عمار حکیم' رییس مجلس اعلای اسلامی عراق شب گذشته (جمعه) در نشست رمضانی در دفتر مرکزی مجلس اعلا در بغداد گفت: وقتی داعش تا پشت دروازه های بغداد رسیده بود، بعضی ها ما را سرزنش کردند که چرا از ایران درخواست کمک کردیم، اما همین ها امروز دست در دست رژیم صهیونیستی گذاشته اند و برای همین ما بدون توجه به این خرده گیری ها، به همکاری خود با ایران ادامه می دهیم.
وی اضافه کرد: عراق به هویت عربی، منطقه ای و اسلامی خود پایبند است و به همین دلیل به همکاری خود با جمهوری اسلامی ایران اصرار می ورزد.
سید عمار حکیم با تبریک پیروزی نیروهای عراقی بر گروه تروریستی داعش و آزادی شهر فلوجه، گفت: هدف بعدی آزادسازی شهر موصل (مرکز استان نینوا) در 400 کیلومتری شمال بغداد است.
برخی دولت های عرب منطقه طی یک ماهی که از عملیات آزادسازی موصل می گذرد، ضمن تلاش گسترده برای توقف عملیات و جلوگیری از فروپاشی قلعه داعش در فلوجه، حملات شدیدی علیه دولت عراق به دلیل حضور مستشاران نظامی ایران براه انداختند که در راس آنها دولت سعودی بود.
با این حال دولت و وزارت خارجه عراق بطور جداگانه بارها حضور مستشاران نظامی ایران در خاک این کشور را قانونی اعلام کرده اند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید