Performancing Metrics

آتشفشان کانلائون فیلیپین فعال شد | اتاق خبر
کد خبر: 352474
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395 - 03:03
با فعال شدن روز شنبه یک آتشفشان در مرکز فیلیپین، مقامات این کشور در مورد حوادث احتمالی و خطرات ناشی از آن برای هواپیماهای در حال پرواز در منطقه هشدار دادند.

اتاق خبر: موسسه مطالعات آتشفشان و زلزله فیلیپین اعلام کرد کوه آتشفشانی 'کانلائون' در مرکز جزیره 'نگرو' در 510 کیلومتری جنوب مانیل پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا فعال شده است.
دفتر هواپیمایی فیلیپین نیز در بیانیه ای به شرکت های هوایی توصیه کرد از پرواز هواپیماها در نزدیکی این منطقه به دلیل احتمال خطرات ناشی از فوران آتشفشان جلوگیری کنند.
این کوه آتشفشانی که از ماه نوامبر سال گذشته فعال شده و دولت فیلیپین ورود کوهنوردان به این منطقه را ممنوع کرده بود، از صبح شنبه بار دیگر شروع به فوران خاکستر تا ارتفاع یک هزار و 500 متر کرد.
براساس گزارش رسانه های محلی فیلیپین، موسسه مطالعات آتشفشان و زلزله فیلیپین اعلام کرد کارشناسان تاکنون مواد مذاب آتشفشان کانلائون را که عمقی حدود دو و نیم کیلومتر دارد، مشاهده نکرده اند، اما در حال بررسی تاثیرات باد و باران بر جابه جایی خاکسترهای در حال خارج شدن از این آتشفشان هستند.
کارشناسان احتمال می دهند به دلیل بارانی بودن هوا طی روزهای گذشته آب به دهانه آتشفشان نفوذ کرده و به دلیل گرم بودن دهانه باعث تولید بخار و فوران خاکستر شده باشد و ممکن است این فوران در روزهای آینده هم تکرار شود.
دفتر دفاع غیرنظامی فیلیپین نیز اعلام کر که در آماده باش به سر می برد، اما تاکنون گزارشی مبنی بر احتمال آسیب به فرد و یا افرادی دریافت نکرده است.
این کوه آتشفشان از سال ها پیش تاکنون غیر فعال بوده و مناطق مسکونی در فاصله چهار کیلومتری آن که منطقه خطر نامیده شده، قرار دارد.
کانلائون سال 1996 میلادی نیز به صورت ناگهانی شروع به فوران گدازه های سنگی کرد و باعث کشته شدن 3 کوهنورد در منطقه شد.
فیلیپین واقع در اقیانوس آرام کشوری زلزله خیز با بیش از 20 کوه آتشفشان فعال در 'حلقه ای از آتش' قرار گرفته است. اوایل ماه جاری میلادی نیز کوه آتشفشان 'بلوسان' در مناطق شرقی فیلیپین شروع به فعالیت و پرتاب خاکستر به هوا کرد.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید