Performancing Metrics

بارندگی در البرز مرکزی | اتاق خبر
کد خبر: 352477
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395 - 03:17
سازمان هواشناسی اعلام کرده طی سه روز آینده در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی باد و باران رخ خواهد داد و گرد و خاک ۶ استان کشور را فراخواهد گرفت.

اتاق خبر: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در سه روز آینده در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد تگرگ رخ خواهد داد.

احد وظیفه گفت: روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ خرداد،  با نفوذ جریان‌های شمالی در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر نیز رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر در روز شنبه مواج خواهد شد.

به گفته وی، به همراه نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق به استان‌های غربی کشور، طی دو روز آینده در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از شمال غرب پدیده گرد وغبار پیش‌بینی می‌شود که بتدریج مناطقی از مرکز و جنوب را نیز فرا خواهد گرفت و سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق می‌شود، ولی روزهای شنبه و یکشنبه نسبت به روز جمعه از غلظت گرد و غبار در این مناطق به تدریج کاسته می‌شود.

وظیفه تصریح کرد: طی سه روز آینده در شرق و مناطقی از شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی نقاط به ویژه در منطقه زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود. در دو روز آینده نیز وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک در استان‌های قم، البرز، مرکزی، اصفهان ، تهران و سمنان به ویژه در بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی امروز هوای تهران را صاف و در بعد از ظهر وزش باد و گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی کرده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۳۶ و ۲۰ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید