Performancing Metrics

طرح پهنه‌بندی کشاورزی در استان‌ها بومی‌سازی می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 352500
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395 - 04:49
معاون ترویج سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح پهنه‌بندی کشاورزی به صورت بومی‌سازی شده در استان‌ها خبر داد.

اتاق خبر: کاظم خاوازی بعد از ظهر شنبه در جلسه نظام نوین ترویج کشاورزی در اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر طرح پهنه‌بندی به صورت آزمایشی در چهار استان از جمله اردبیل اجرا می‌شود.

وی افزود: توسعه و تجهیز مراکز جهاد کشاورزی، پهنه‌بندی و مدیریت دانش سه رکن ارتقا کمی و کیفی بخش کشاورزی است و لازم است در هر سه حوزه استان‌های برنامه‌های تدوین شده را به اجرا درآورند.

معاون ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی معتقد است با اجرای طرح پهنه‌بندی می‌توان زمینه انتقال اطلاعات روز به کشاورزان و بهره‌برداران و در ادامه نیز زمینه ترویج دانش کشاورزی را فراهم ساخت.

خاوازی متذکر شد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده پهنه‌بندی متناسب با شرایط جغرافیایی کشور تنظیم شده و بعد از بومی‌سازی در مناطق مختلف اجرا می‌شود.

وی با تأکید به اینکه چنین اقدامی نیاز هر منطقه را در اجرای طرح لحاظ کرده است، اضافه کرد: در هر پهنه کارشناسی حضور یافته و پاسخگوی سؤالات بهره‌برداران خواهد بود.

معاون ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی به تدوین سامانه جامع مدیریت دانش نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد این سامانه در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

خاوازی با تأکید به ضرورت تولید محتوای کاربردی متذکر شد:  مراکز خدماتی در سطوح شهرستانی و استانی می‌توانند در این عرصه فعالیت داشته باشند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید