Performancing Metrics

اوباما،دسترسی آسان به سلاح را نامعقول دانست | اتاق خبر
کد خبر: 352551
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395 - 07:56
با اشاره به کشتار اورلاندوی کالیفرنیا
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه با تجدید درخواست خود برای کاهش خشونت های مسلحانه در این کشور، دسترسی آسان به سلاح را نامعقول دانست.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، اوباما این سخنان را کمتر از یک هفته پس از وقوع خونین ترین و مرگبارترین تیراندازی تاریخ آمریکا در یکشنبه گذشته در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا، بیان کرد که 50 کشته برجاگذاشت.
اوباما در سخنرانی رادیویی هفتگی خود که پیش از یکشنبه که در آمریکا روز پدر است، پخش شد، گفت: حتی پس از آنکه می بینیم که پدرها و مادرها برای فرزندانشان سوگواری می کنند، این واقعیت که به عنوان یک کشور کاری برای جلوگیری از رخ دادن حادثه غم بار بعدی نمی کنیم، هیچ معنایی ندارد.
اوباما افزود: سخت گیری در برابر تروریسم به ویژه گونه ای از تروریسم خانگی که اکنون در اورلاندو و سن برناردینو می بینیم، به معنای دشوارترکردن دسترسی به سلاح های تهاجمی که توانایی کشتار ده ها تن افراد بی گناه را در سریع ترین زمان ممکن دارند، برای افرادی است که می خواهند آمریکاییان را به قتل برسانند.
یک مرد و همسرش در حادثه مشابهی در دسامبر سال گذشته (2015) در تیراندازی های جداگانه در میهمانی سال نو در سن برناردینوی کالیفرنیا، 14 تن را کشتند.
اوباما افزود: من مانند همه پدران همیشه نگران ایمنی دخترانم هستم به ویژه هنگامی که شاهد خشونت های قابل پیشگیری در مکان هایی هستم که پسران و دختران ما همه روزه به آن رفت و آمد دارند مانند مدرسه هایشان، مکان های عبادت سالن های سینما و با بالاتر رفتن سنشان، باشگاه های شبانه.
اوباما افزود: فراهم کردن امکان دسترسی به تسلیحات جنگی در این چنین مکان هایی نامعقول و خلاف وجدان است.
اوباما روز پنجشنبه در سفر به اورلاندو ضمن دیدار با خانواده های قربانیان حادثه اخیر این شهر، از کنگره تحت تسلط جمهوریخواهان خواست که قانون کنترل سلاح را تصویب کند.
اوباما روز یکشنبه (گذشته) گفت: کودکانمان باید از ما در باره خطرات سلاح ها برای جوامع ما و علیه وضع کنونی که هیچ معنایی ندارد،بشنوند. آنها می خواهند حتی هنگامی که صدای مخالفان بلند و نیرومند است، چنین چیزهایی را بگوییم.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید