Performancing Metrics

اعتراض به برخورد جنسیتی با جایگاه شغلی، به سبک گوگل | اتاق خبر
کد خبر: 352559
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395 - 08:28
بیش از ۸۰۰ تن از کارکنان گوگل در کنار هم قرار گرفته اند تا با اضافه کردن کلمه ی «Lady» یا «خانم» به عنوان شغلی خود، به برخورد جنسیتی با جایگاه شغلی افراد اعتراض کنند.

اتاق خبر - این اعتراض کارکنان گوگل در واکنش به اظهار نظری شکل گرفته است که طی جلسه ی هفته ی گذشته ی سهامداران آلفابت ابراز شده بود. ظاهراً یک نفر در جلسه ی مذکور با نیت تحقیر جنسیت مدیر ارشد مالی این شرکت یعنی Ruth Porat، او را «خانم مدیر ارشد مالی» خطاب کرده است.

پس از این اتفاق فضای اینترنت پر شد از اعتراض ها و انتقاد های مختلف نسبت به این اظهار نظر جنسیتی، و حالا با گذشت یک هفته از این اتفاق، کارکنان گوگل به شیوه ی خاص خودشان به این موضوع واکنش نشان داده اند. به نقل از بیزینس اینسایدر، یکی از کارکنان گوگل از طریق ایمیلی گروهی این پیشنهاد را مطرح کرده؛ پیشنهادی که خیلی سریع از سوی همکارانش با استقبال مواجه شده است. آنها برای ترویج هرچه بیشتر اعتراض خود یک سایت داخلی نیز به راه انداختند که قرار بود همین پنجشنبه و جمعه فعال باشد. در حمایت از این موضوع حتی یک فایل GIF هم از ایموجی های جدید شرکت درست شد که در آنها به جای مردان از زنان استفاده شده است.

Meg Mason، مدیر عملیات های خرید گوگل، طی بیانیه ای در یو اس ای تودی در مورد این حرکت اعتراضی گفته است: «می خواستم کاری جالب و به شکل و شمایل گوگل انجام دهم که همه ی ما را برای اعتراض در کنار هم قرار دهد، و نشان دهد جنسیت یک فرد اساساً به اینکه کارش را چگونه انجام می دهد ربطی ندارد».

به نقل از بیزینس اینسایدر، هم کارکنان زن و هم کارکنان مرد گوگل از اضافه کردن پیشوند «خانم» به عنوان شغلی خود استقبال کرده اند و ظرف این دو روز آن را در امضای ایمیلی و دایرکتوری داخلی گوگل به کار گرفته اند. به گفته ی Mason، این واکنش هوشمندانه و ساده ای است که به شکلی اثربخش نشان می دهد جنسیت افراد ربطی به عنوان شغلی شان ندارد.

دیجیاتو

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید