Performancing Metrics

نمودار مشکل بیکاری را حل نمی‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 352632
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395 - 12:16
معاون وزیر کار با بیان اینکه قرار دادن مرز یک ساعت کار در هفته برای شاغل و بیکار دانستن افراد، یک استاندارد جهانی است، گفت: هنوز حس رضایت از وضعیت اشتغال در کشور وجود ندارد.

اتاق خبر: عیسی منصوری درباره مباحثی که همواره پیرامون نحوه محاسبه بیکاران و شاغلان از سوی مرکز آمار ایران صورت می گیرد که طی آن اگر فردی در هفته یک ساعت کار داشته باشد شاغل و در غیر اینصورت، بیکار تلقی می شود در صورتی که در ایران قائدتا عامه مردم با یک ساعت کار در هفته تامین نخواهند بود گفت: استانداردهای آماری می گوید شما اگر یک ساعت در هفته کار کنید به نحوی که معیشت شما تامین باشد، شما شاغل محسوب می شوید.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار اظهارداشت: به هر حال، یک ساعت کار در هفته استاندارد جهانی است و نمی توان آن را تغییر داد. بالاخره در دنیا باید در بحث آمار با یک زبان حرف زد، در عین حال موضوع این است که آمار درباره یک روند سخن می گوید و اگر هم امروز به آن نقد دارید به شما قدرت مقایسه ای می دهد که بتوانید طی آن عملکرد سال های قبل تر را بررسی نمایید.

منصوری خاطرنشان کرد: با این حال می توان یک تعریف دیگری هم از آمار ارائه کرد و نتایج سالیانه آن را با هم مقایسه کرد نه اینکه روش فعلی را کنار بگذاریم. اگر فکر می کنید ابزار دیگری باید در اختیار داشته باشیم و به آن عمل شود، خود جای بحث دارد.

جامعه حس خوبی از اشتغال ندارد

این مقام مسئول در وزارت کار ادامه داد: مساله بعدی این است که همین حالا اگر عدد یک ساعت کار در هفته را به ۸ ساعت در روز تبدیل کنیم که هفته ای ۴۴ ساعت می شود، نرخ بیکاری خیلی تغییر نخواهد کرد و نهایتا ۱۲ درصد می شود.

معاون وزیر کار تصریح کرد: معنای آن این است که بخش عمده ای از نیروی کاری که احصاء شده در فرایند گردآوری داده ها، بخش عمده ای در هفته نزدیک به ۴۴ ساعت کار می کردند و به یک ساعت کار در هفته کمتر نزدیک هستند.

به گفته منصوری، هرچند داده ها وضعیتی از بازار کار را ارائه می کند ولی حس جامعه نسبت به اشتغال و بیکاری چیز دیگری است. در حال حاضر، حس اقناع کننده ای که درباره اشتغال باید باشد در جامعه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: آمار و نمودار امروز مشکلی از بیکاری کشور را حل نمی کند ولی افکار عمومی باید به رضایت برسد که نرسیده است و باید درباره مساله بیکاری به صورت جدی تری در کشور فکر شود. بنابراین اینکه مرتبا در تله آمار باشیم و اعداد را بالا و پایین کنیم مشکلی از کشور در این بخش حل نخواهد کرد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید