Performancing Metrics

نشست سه جانبه آذربایجان، روسیه و ارمنستان درباره قره باغ | اتاق خبر
کد خبر: 352669
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395 - 11:48
اسپوتنیگ اعلام کرد:
رهبران سه کشور روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان فردا(دوشنبه) به منظور بحث در خصوص اوضاع منطقه مورد مناقشه "ناگورنو- قره باغ" با یکدیگر دیدار می‌کنند. همزمان رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد، باکو امیدوار است مذاکرات با ارمنستان و روسیه دستیابی به راه حلی

اتاق خبر- خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، قرار است الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان فردا مذاکرات سه جانبه‌ای حول محور وضعیت موجود در منطقه مورد مناقشه "ناگورنو- قره باغ" با سرژ سرکیسیان و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور ارمنستان و روسیه برگزار کند.

انتظار می‌رود پیش از برگزاری این مذاکرات سه جانبه، پوتین نشست‌های جداگانه‌ای را با علی اف و سرکیسیان برگزار کند.

الهام علی اف گفت: نشست روز دوشنبه در سن پترزبورگ برگزار خواهد شد و امیدواریم که این مساله به شیوه‌ای صلح آمیز حل شود. به منظور دستیابی به این هدف ارمنستان باید از سیاست‌های خصمانه خود و قلمرو ما دست بردارد.

وی تاکید کرد: جمهوری آذربایجان به دنبال برگزاری "مذاکرات بی‌معنی" نیست. الان زمان آن رسیده که اقدامات "قاطعانه" و "جدی" در راستای حل هرچه سریعتر درگیری‌های قره باغ اتخاذ شود.

الهام علی اف افزود: اگر شخصی فکر می‌کند که ما برای 20 سال دیگر به برگزاری مذاکرات بی‌معنی ادامه خواهیم داد، باید بگویم که سخت در اشتباه است. مذاکرات موثر و معتبر باید فورا و بدون قید و شرط برگزار شوند. اگر این مساله رخ دهد، یک راه حل صلح آمیز نیز به سرعت حاصل می‌شود.

درگیری‌ها در منطقه ناگورنو- قره باغ در سال 1988 میلادی هنگامی آغاز شد که این منطقه خودمختار به دنبال استقلال از جمهوری آذربایجان بود. طرفین درگیر در سال 1994 میلادی با توقف اقدامات خصمانه موافقت کردند.

اما درگیری‌های خشونت آمیز در منطقه ناگورنو -قره باغ در دوم آوریل سال جاری میلادی بار دیگر تشدید یافت. باکو و ایروان یکدیگر را به تحریک اقدامات خصمانه‌ای که منجر به کشته شدن تعداد زیادی در هر دو طرف شد، متهم کرده‌اند.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید