Performancing Metrics

حماس آمادگی برای مشارکت سیاسی و وحدت ملی ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 352683
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395 - 16:00
سخنگوی جنبش فتح:
اسامه القواسمی سخنگوی جنبش فتح گفت: پس از دیدار هیات های فتح و حماس مشخص شد که حماس هنوز آمادگی برای وحدت ملی و مشارکت سیاسی ندارد.

اتاق خبر - پایگاه خبری الیوم السابع روز یکشنبه به نقل از القواسمی گزارش داد: هیات فتح به دوحه سفر کرد تا بر اساس مشارکت و دموکراسی و تشکیل دولت وحدت ملی با اختیارات کامل و پایان دادن به اختلاف ها از جمله پرونده کارمندان و آمادگی برای انتخابات ریاستی و قانونگذاری در طول یک دوره کوتاه که بر آن توافق شده بود، به شکاف و اختلاف فلسطینی - فلسطینی پایان دهد.
وی در گفت وگویی مطبوعاتی اظهار داشت: دیدار هیات های فلسطینی در دوحه نشان داد که حماس هنوز آمادگی وحدت ملی و مشارکت سیاسی ندارد. القواسمی گفت: حماس وحدت ملی را به حل مشکل خود از نظر مالی خلاصه کرده و این مساله از نظر حماس در مقایسه با پرونده صلح و وحدت ملی که پایه و اساس استراتژی فلسطین می باشد، بسیار اندرک است.
وی افزود: حماس می داند که هدفش از آنچه در دوحه مطرح کرد، ایجاد اختلال در تلاش ها برای پایان دادن به شکاف میان طرف های فلسطینی است و اختلافات و نزدیکی زمان انتخابات داخلی به طور مستقیم و منفی بر رویکرد آنان در پرونده صلح تاثیر گذاشته است.
سخنگوی فتح تاکید کرد که این جنبش ناامید نمی شود و به تلاش هایش برای پایان دادن به اختلافات بر اساس منافع عالی ملی ادامه خواهد داد.
القواسمی از حماس خواست تا به وحدت ملی و استفاده از فرصت ها فکر کند و نسبت به سیاست ها و رویکردهای ویژه در پرونده وحدت ملی بازنگری نماید.
هفته گذشته هیات هایی از حماس و فتح راهی دوحه پایتخت قطر شدند تا درباره حل و فصل اختلافات فلسطینی - فلسطینی به گفت وگو بپردازند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید