Performancing Metrics

پارس الکتریک در دولت قبل تعطیل شد | اتاق خبر
کد خبر: 352699
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395 - 17:06
مدیرعامل پارس الکتریک تعطیلی این شرکت را تکذیب کرد و از راه اندازی مجدد خط تولید آن در سال 94 خبر داد.

اتاق خبر: مدیرعامل شرکت پارس الکتریکبا اشاره به سابقه ‌فعالیت این شرکت اظهار‌ داشت: گروه صنعتی پارس قبل از انقلاب توسط آقای برخورداری تاسیس شد و کارخانه پارس الکتریک نیز یکی از مجموعه‌های گروه پارس است.

محمدحسن آقایی ادامه داد: دیدگاه آقای برخورداری این بود که یک مجموعه کامل از تولید لوازم خانگی را راه‌اندازی کند و موفق به اجرای این ایده می‌شود و شرکت پارس خزر، پارس شهاب و پارس الکتریک در همین راستا فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی ادامه داد: این شرکت در آن زمان به سبب همکاری با برندهای مطرحی همچون گروندیک و با توجه به ظرفیت بالایی که داشت، توانست به یک برند محبوب و جا افتاده در کشور تبدیل شود و حتی بعد از انقلاب سهم خوبی از بازار لوازم صوتی و تصویری کشور را در اختیار داشته باشد.

آقایی تصریح کرد: بعد از انقلاب اموال برخورداری مصادره شد و تحت مدیریت سازمان صنایع ملی قرار گرفت و سپس بابت رد دیون این مجموعه به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و در سال 64  در اختیار شستا قرار گرفت.

تولید 33 تلویزیون در سال 90

وی ادامه داد: برخی از عوامل سبب شد که از سال 87 روند نزولی این شرکت آغاز شود که مهم‌ترین علت آن عدم حمایت از صنایع داخلی، رانت‌هایی که در اختیار برخی افراد قرار گرفت، واردات بی‌رویه و از همه مهم‌تر قاچاق گسترده لوازم خانگی و صوتی و تصویری بود. از طرف دیگر به دلیل عدم به روز رسانی ماشین آلات کارخانه این روند نزولی شدت بیشتری به خود گرفت.

مدیرعامل پارس الکتریک با اشاره به میزان تولیدات این شرکت در سال 87 اظهار داشت: از این سال روند کاهش تولید آغاز شد به طوری که در سال 90 مجموع تولید این کارخانه 33 عدد تلویزیون بود و در 91 هیچ تولیدی نداشتیم. درواقع تمام مشکلات این شرکت و توقف تولید در دولت قبل اتفاق افتاد.

آغاز تولید در سال 94

وی ادامه داد: در فاصله سال‌های 87 تا 92 پارس الکتریک به سوی تعطیلی کامل حرکت کرد. اما علی‌رغم مشکلات موجود در سال 94 شستا سیاست جدیدی در پیش گرفت و با هدف احیاء این برند توانستیم در سال 94 خط تولید را دوباره راه‌اندازی کنیم.

آقایی با اشاره به سیاست‌ها و راهبردهای این مجموعه اظهار داشت: راهبرد ما در سال جدید این است که با توجه به امکانات و سخت افزارهایی که این شرکت در اختیار دارد با شرکت‌های خارجی که صاحب تکنولوژی دراین زمینه هستند به صورت جوینت ونچر شریک شویم که با توجه به دوران پساتحریم و حضور گسترده هیات‌های خارجی در کشور مذاکراتی را با اروپایی‌ها و آسیایی‌ها از جمله کره‌جنوبی، سنگاپور و چین آغاز کردیم.

دلواپسان در مورد پارس الکتریک اشتباه کردند

مدیر عامل پارس الکتریک اظهار داشت: یک شرکت اروپایی به ما پیشنهاد داده که با همکاری یکدیگر سبدی از محصول داشته باشیم. همچنین با یک شرکت ژاپنی و سنگاپوری برای تولید آی‌سی و برخی قطعات مذاکرات خوبی داشتیم. در واقع کارخانه پارس الکتریک علی‌رغم جوسازی‌های هفته‌های اخیر که به نظر اینجانب با نیت‌ سیاسی صورت گرفت درحال احیا شدن است و دلواپسان در مورد پارس الکتریک اشتباه کرده‌اند. ما در سال گذشته در سه نمایشگاه داخلی و خارجی شرکت کردیم و به عنوان غرفه برتر شناخته شدیم که این امر در راستای احیای برند است.

فروش زمین کرج به شستا و یا متقاضیان دیگر

آقایی تصریح کرد: از سوی دیگر ما با سهامداران دیگر شرکت مذاکره کردیم و آنها را قانع کردیم که زمین شرکت در کرج را به شستا یا سایر متقاضیان بفروشیم زیرا آن زمین در حال حاضر ارزش تجاری پیدا کرده و تولید تلویزیون در آن توجیه اقتصادی ندارد. این شرکت دارای سه کارخانه در سیرجان، صفادشت کرج و شهرک صنعتی البرز قزوین است. ما کارخانه قزوین را بار دیگر راه‌اندازی کردیم به طوریکه اکنون روزانه 150 تلویزیون تولید می‌کند. البته ظرفیت این کارخانه بیش از این است و بر همین اساس تیم فنی ما مطالعات خود را برای تولید لپ تاب، اسپیکر، اسپیلت، اتو، لامپ، سشوار و تبلت آغاز کرده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی شستا برای این مجموعه گفت: به دنبال این هستیم که  سبدی از لوازم خانگی تولید کنیم از طرف دیگر احیای شبکه توزیع را آغاز کردیم. شبکه توزیع ما 260 نمایندگی دارد که جلسات آموزشی ما با نمایندگی‌ها آغاز شده است. از طرف دیگر کارخانه سیرجان در سال 86 به دلیل واردات جنس قاچاق بسته شد و تعزیرات حکومتی آن را 54 میلیارد ریال جریمه کرد که با کمک مسئولان وزارت کار و نماینده محترم مردم سیرجان در مجلس فک پلمپ شد و تیم بازسازی اکنون مشغول کار است و هدف ما در این کارخانه در مرحله اول تولید 10 هزار تلویزیون است که سبب اشتغال مستقیم حداقل 80 نفر در منطقه محروم می‌شود.

مرتضوی، بار سیاسی شستا را بیشتر کرد

مدیرعامل پارس الکتریک تصریح کرد: در دوران آقای مرتضوی به دلیل تغییرات گسترده در مدیریت شرکت‌ها مجموعه شستا در مسیری کاملا نادرست قرار گرفت و از یک مجموعه اقتصادی تبدیل به یک مجموعه سیاسی شد. البته به طور کلی جابجایی‌ها  در دولت قبل زیاد بود که اوج آن در زمان ریاست مرتضوی اتفاق افتاد و پارس الکتریک به دلیل بی برنامگی و تغییرات مدیریتی پی در پی بیشترین ضربه را از همان دوران دید.

آقایی ادامه داد: مدیریت قبلی حتی به دنبال تمدید کارت بازرگانی شرکت پارس الکتریک نبود و از مجمع عمومی برای انحلال شرکت خدمات پارس و مهندسی و بازرگانی مصوبه گرفته بود که با تغییر مدیریت جلوی این تعطیلی‌ها گرفته شد.

وقتی آقایان سر کار بودند برای پارس الکتریک چه کردند؟

وی در پایان در خصوص جوسازی‌های اخیر اظهار داشت: این افراد به جای جهت‌گیری ‌های سیاسی باید کمک کنند تا دوباره این مجموعه راه‌اندازی شود. آنهایی که امروز جوسازی می‌کنند باید به این پرسش پاسخ دهند که وقتی خودشان سر کار بودند با این مجموعه چه کردند؟

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید