Performancing Metrics

هشتمین مظنون حمله های تروریستی بروکسل، کارمند فرودگاه بوده است | اتاق خبر
کد خبر: 352708
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395 - 17:51
رسانه های بلژیکی گزارش دادند: هشتمین مظنون حمله های تروریستی بروکسل که روز جمعه بازداشت شد، در فرودگاه «زاونتم» یکی از اهداف حمله ها، مشغول به کار بوده است.

اتاق خبر - به گزارش تارنمای روزنامه فرانسوی زبان «لا لیبر» بلژیک، مظنون که دادستانی فدرال بلژیک وی را «یوسف E.A» معرفی کرده است، کارمند یک شرکت هواپیمایی فرودگاه زاونتم بوده و مستقیما به هواپیماها دسترسی داشته است.
به گزارش خبرگزاری «بگا»، دادستانی فدرال بلژیک هنوز این خبر را که روزنامه محلی فلاماند (Het Nieuwsblad) و گروه رسانه ای فرانسوی زبان «سود پرس» (Sudpresse) به نقل از یک منبع قضابی منتشر کرده اند، تایید نکرده است.
پیشتر روزنامه محلی فلاماند، هویت هشتمین مظنون بازداشت شده را «یوسف الحداد الصوفی» متولد 1985 میلادی در بلژیک، اعلام کرده بود. همچنین این روزنامه عنوان کرده بود، این مظنون به همراه «خالد البکراوی» دیگر متهم پرونده، آپارتمانی را در بروکسل و به منظور آماده سازی مقدمات اقدامات تروریستی خود، اجاره کرده بودند.
رسانه های بلژیکی همچنین خبر دادند، کارشناسان تیم تحقیق با ضبط رایانه هشتمین مظنون، پیام های منتقل شده از یو. اس. بی متعلق به البکراوی را کشف کردند. این پیام ها حاوی اطلاعات پروازهایی به مقصد آمریکا، روسیه و فلسطین اشغالی بود. همچنین در این رایانه پیام «یکی از برادران ما عملیات 22 مارس 2016 را صورت خواهد داد» کشف شد که به تاریخ اکتبر 2015 (مهر/ آبان 94) تعلق داشت.
گروه تروریستی «داعش» مسئولیت این حمله های تروریستی را که به مرگ 32 نفر و مجروح شدن بیش از 300 نفر منجر شد، برعهده گرفت. همه عوامل و مظنونان این حمله در فرودگاه زاونتم و ایستگاه مترویی در بروکسل، اروپایی هستند.
با آغاز ناآرامی های سوریه در سال 2011 میلادی، تعداد قابل توجهی از افراط گرایان از کشورهای غربی به سوریه رفتند و با پیوستن به گروه های تروریستی، ابعاد درگیری ها را در این کشور گسترش دادند.
کشورهای اروپایی که در آغاز ناآرامی های سوریه از مخالفان دولت این کشور حمایت کرده بودند، امروز بشدت از اقدام های تروریستی افرادی که از صحنه ناآرامی های سوریه به کشورهایشان بازمی گردند و به اقداماتی چون جذب نیرو برای تروریست ها و حملات تروریستی دست می زنند، نگرانند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید