Performancing Metrics

چشم انتظاری برای باران نشانه سنتی بودن کشاورزی گلستان است | اتاق خبر
کد خبر: 352742
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395 - 20:39
نماینده مجلس:
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: چشم انتظاری کشاورزان برای بارش باران و بهبود تولید محصولات، نشانه سنتی و غیرعلمی بودن کشاورزی گلستان و لزوم تجدید نظر در برنامه های این بخش است.

اتاق خبر - قرجه طیار اضافه کرد: با وجود تلاش فراوان برای کاربردی کردن دانش کشاورزی در زمین های زراعی، تاکنون این خواسته همگانی مردم استان به سرانجام نرسیده و کشاورزی سنتی همچنان وجه قالب فعالیت در این بخش است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم بیان کرد: گلستان به بهانه کشاورزی بودن و لزوم حفظ منابع طبیعی از قافله صنعت عقب مانده است که این عقب ماندگی در همه بخش ها به خصوص کشاورزی مشهود می باشد.
وی افزود: یکی از جلوه های عقب ماندگی بخش کشاورزی استان، هدر رفت فراوان محصولات هنگام برداشت ناشی از نبود امکانات و تجهیزات مدرن است.
طیار ادامه داد: علاوه بر آن، هزاران هکتار از زمین های زراعی استان درمناطق پایین و بالا دستی سدها به دلیل بی توجهی به زهکشی و نبود منابع آبی کافی غیرقابل استفاده است که این فرصت سوزی ها ، آینده مبهمی را برای بخش کشاورزی رقم خواهد زد.
وی اضافه کرد: یکی از راه های حل این مشکلات و نزدیک شدن به شرایط مطلوب، اجرای دقیق و کامل طرح ها با شیوه اقتصاد مقاومتی و بهره مندی کامل از ظرفیت های کشور است.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس همچنین بر لزوم توسعه پایدار و متوازن همه مناطق استان تاکید کرد و گفت: توزیع بودجه و امکانات در گلستان باید به گونه ای باشد که میان یک شهر دور افتاده با مرکز استان تفاوت محسوسی مشاهده نشود.
طیار در ادامه به صف طولانی تحویل گندم و جو کشاورزان شرق گلستان در مراکز رسمی خرید اشاره کرد و گفت: شرایط مطلوب جوی و بارشی، مقدار محصولات تولید شده این منطقه را با افزایش برداشت همراه کرده است و 12 مرکز خرید گندم و 5 مرکز خرید جو، پاسخگوی تحویل حجم فراوان این محصولات نیست.
وی بیان کرد: در شهرستان گنبدکاووس خرید 350 هزار تن گندم و 90 هزار تن جو پیش بینی شده است که برای جلوگیری از به وجود آمدن صف های طویل و معطلی کشاورزان، باید مراکز خرید بیشتری در این منطقه فعال شود.
نماینده گنبدکاووس در مجلس به واریز سریع و به موقع بهای جو و گندم های خریداری شده نیز اشاره کرد و گفت: از پرداخت حدود 33 درصد از مبالغ گندم های خریداری شده تشکر می‌کنم، ولی چشم امید کشاورزان در طول 9ماه کاشت و برداشت به این مبلغ واریزی است که باید با پرداخت سریع تولیدکنندگان را بیش از پیش دلگرم کرد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید