Performancing Metrics

۸۵ درصد روستاهای شهرستان بافق از آب آشامیدنی سالم برخوردارند | اتاق خبر
کد خبر: 352766
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395 - 22:08
مدیر آب و فاضلاب روستایی بافق گفت: ۸۵ درصد از روستاهای این شهرستان تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند.

اتاق خبر: جواد فلاح ، در حال حاضر آب آشامیدنی ۷۲ روستای این شهرستان از طریق ۱۰ حلقه چاه، دو رشته قنات و برخی هم از تاسیسات آب شهری بافق تامین می شوند.

مدیرآبفار بافق تعدادمشترکین این شهرستان را ۶ هزار و ۴۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: آب مورد نیاز مشترکین توسط ۵۰۰ کیلو متر خط انتقال و شبکه داخلی، ۲۴ باب مخزن، ۱۲ ایستگاه پمپاژ در قالب چهار مجتمع آبرسانی، انتقال و توزیع می شود.

وی با بیان اینکه درسال ۹۴ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب تولید شده است تصریح کرد: بررسی های مصرف نشان می دهد که از این میزان ۹۷۰ هزار مترمکعب معادل ۲۳ درصد هدر رفت آب داشته ایم.

فلاح تصریح کرد:  با توجه به هزینه های تولید، استحصال، پراکندگی روستاها، پمپاژ  و... نرخ تمام شده هر متر مکعب آب ۱۴ هزار و ۲۰۰ ریال است.

وی گفت: قیمت فروش برای واحدهای مسکونی دو هزار و ۴۳۰ و برای کلیه مصارف سه هزار و ۶۴۰ ریال به ازاء هرمتر مکعب محاسبه و دریافت می شود.

مدیر آب و فاضلاب روستایی بافق، افزایش نرخ آب روستایی سال ۹۴ را ۳۰ درصد عنوان و بیان کرد: این در حالی است که قیمت آب شهری درهمین سال ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی از تهیه و نصب دستگاهای آب شیرین کن در ۶ روستای منطقه خبر داد و بیان کرد: این دستگاهها در شبانه روز مقدار۱۹۰ متر مکعب، آب با کیفیت را در اختیار ساکنین شش روستا قرار می دهند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید