Performancing Metrics

آب‌های سطحی ارومیه به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد | اتاق خبر
کد خبر: 352984
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1395 - 14:49
قائم مقام شهردار ارومیه از طرح های مختلف شهرداری برای انتقال آبهای سطحی شهر به دریاچه ارومیه خبر داد.

اتاق خبر: مهندس غلامرضا عدل دوست، کمک به  احیای دریاچه ارومیه را یکی از سیاستهای کلی شهرداری ارومیه و داری اولویت دانست و گفت: شهرداری ارومیه طرح های مختلفی را برای انتقال و هدایت آبهای سطحی اعم از احداث کانال و لایروبی به سمت دریاچه ارومیه در نظر گرفته است.

وی در ادامه همچنین به بارندگی های شدید چند روز گذشته اشاره کرد و اظها رداشت: اقدامات لازم برای رفع آب گرفتگی معابر شهر از سوی شهرداری ارومیه در فصل بارش صورت گرفته و نیز به منظور جلوگیری از بروز آب گرفتگی، در چندین نوبت همه کانال ها، رودخانه ها و مسیل های شهر ارومیه لایروبی شده است.

عدل دوست افزود: طی چند سال گذشته درخصوص جلوگیری از گرفتگی معابر ۲۰۰ متر كانل در سطح شهر ارومیه كشیده شده است.

وی با بیان اینكه مناطق پایین دست در سال گذشته از مشكل گرفتگی معابر رنج می برند، گفت:هم اینك با اقدامات مدیریت شهری ارومیه و با انجام عملیات جدول گذاری و كانال كشی، مشكل گرفتگی معابر در این مناطق رفع  تا حدود زیادی رفع شده است.

وی با اعلام اینكه گرفتگی معابر این روزها بعلت  پس زدگی فاضلاب های شهری است، تصریح کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه، باید شهروندان مسیر هدایت آب های سطحی را از فاضلاب های شهری از هم تفكیك و به كانال های هدایت انتقال دهندوحتی پایان كار ساختمان ها نیز بر اساس این مصوبه صادر می شود.

قائم مقام شهردار ارومیه با بیان اینكه هدایت اب های سطحی باید به سمت چاه های جذبی و دریاچه ارومیه صورت گیرد، گفت: از شهروندان نیز درخواست می شود مصالح ساختمانی منازل واماكن تجاری را در جوی های آب تخلیه نكنند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید