Performancing Metrics

نمایندگان به دنبال جلب مشارکت های اقتصادی مردم باشند | اتاق خبر
کد خبر: 352991
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1395 - 15:29
نماینده مجلس:
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی اولویتی برای قوای سه گانه است و نمایندگان مجلس یازدهم باید همسو با دولت به دنبال جلب مشارکت های مردمی در بخش های اقتصادی باشند.

اتاق خبر - شهاب الدین بیمقدار افزود: تیرها را نباید به سمت دولت پرتاب کرد زیرا دولت منابع محدودی دارد و در شرایط کنونی که فروش نفت از دو میلیون بشکه کمی بالاتر رفته، نباید دولت را مجبور به هزینه های سربار کرد.
وی گفت: تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دولت ضروری است اما هر کدام وظیفه و جایگاهی دارند و شان آنها با توجه به تفکیک وظایف باید حفظ شود.
وی با اشاره به برخی مشکلات کارخانه های کمپرسورسازی و ماشین سازی تبریز افزود: ماشین سازی تبریز نگین صنعت آذربایجان است و خواسته نمایندگان این حوزه انتخابیه، واگذار نکردن این شرکت تا پنج سال آینده به بخش خصوصی و تعیین تکلیف سریع این شرکت است.
وی با اشاره به پیگیری های وزیر صنعت، معدن و تجارت برای واگذار نشدن این شرکت در وضعیت فعلی، ادامه داد: نامه نمایندگان تبریز، اسکو و آذرشهر به رئییس جمهوری در همین ارتباط در جلسه های آتی هیات دولت مطرح می شود.
وی به راه اندازی مجدد شرکت کمپرسورسازی تبریز اشاره کرد و گفت: در کمیته تسهیلی که برای رفع مشکلات کمپرسورسازی تبریز تشکیل شد، همکاری دستگاه های اجرایی در تقسیط بدهی های این شرکت، تعهد نماینده کارفرما برای پرداخت حقوق های
معوق را در پی داشت.
وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا با تسهیلاتی که بانک انصار در اختیار این شرکت قرار می دهد، کمپروسورسازی تبریز به مرحله تولید برگردد.
وی همچنین از تشکیل مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در روزهای آتی خبر داد و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اولویت مجلس از منظر همراهی با دولت افزود: اقتصاد مملکت در اولویت فعالیت های قوای سه گانه و مردم قرار دارد.
وی همچنین واگذاری سهام برخی از شرکت های بزرگ بخش خصوصی این استان از طریق بورس را خواستار شد و آن را نمونه ای از مشارکت مردم در بهبود وضعیت اقتصادی کشور دانست.
شهاب الدین بیمقدار با اشاره به تلاشی که برای عضویت در کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم داشت، گفت: تجربه و زمینه لازم برای حضور در کمسیون اقتصادی را داشتم اما نمایندگان به مدرک تحصیلی رای دادند.
شهاب الدین بیمقدار، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر که پیش از این نیز سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی را داشته است، در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم عضویت یافته است.
حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با حدود دو میلیون نفر جمعیت دارای 6 کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ایرنا

94110

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید