Performancing Metrics

قطعه یک آزادراه شمال عید زیر بار ترافیک برود | اتاق خبر
کد خبر: 353009
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1395 - 16:46
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه از مسئولان وزارت راه درخواست دارم که قطعه یک آزادراه در نوروز امسال زیر بار ترافیک برود، گفت: برای پروژه‌ها مشکل تامین منابع مالی داریم.

اتاق خبر: اسحاق جهانگیری امروز در جریان بازدید از قطعه یک آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه این پروژه به سنبل ناکارآمدی و بی عرضگی دولت‌ها تبدیل شده بود، گفت: ۲۰ سال از عمر این پروژه می گذرد و همین موضوع باعث شده که برای مردم هم بسیار با اهمیت باشد.

وی با اشاره به اینکه زمان سفر در این جاده گاهی به ۱۲ ساعت هم می رسد، افزود: حتی در برخی سفرهای خانوادگی هم که به منطقه شمال کشور داشتیم، با ترافیک زیادی روبرو می شدیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه یک اراده برای انجام این پروژه در دولت وجود دارد، اظهارداشت: با این پروژه یک بار دیگر توان مهندسی ایران نشان داده شد.

وی با اشاره به استفاده از پیمانکاران ایرانی در این پروژه، گفت: ما در توان فنی، محدودیت نداریم اما توان تامین مالی در کشور وجود ندارد و سیستم بانکی برای تجهیز طرح های بزرگ نتوانست اقدامی انجام دهد.

جهانگیری با بیان اینکه بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی، ۸ هزار میلیارد تومان برای اتمام این پروژه نیاز است، گفت: این در حالی است که در بودجه امسال ۲۰ میلیارد تومان برای این آزادراه تعیین شده که رقمی بسیار اندک است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان اقتصادی کشور باید برای موضوع تامین مالی فکری داشته باشند، اظهارداشت: ما نباید همیشه به دنبال تامین منابع خارجی باشیم، زیرا نمی توانیم تامین مالی را انجام دهیم، بنابراین مسئولان باید راهکاری پیدا کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد کالاهایی که از خارج وارد می شود را می توانیم در داخل بسازیم، افزود: باید برای پروژه های بزرگ تامین مالی انجام دهیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه امیدوارم نوروز امسال قطعه یک آزادراه تهران-شمال زیر عبور برود، گفت: یک شرکتی ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق در بازار عرضه کرد که ۳۲ برابر آن تقاضا ایجاد شد که نشان می دهد مقدار زیادی نقدینگی در اختیار مردم است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید