Performancing Metrics

اعلام نتیجه مناقصه تونل البرز تا یک ماه آینده | اتاق خبر
کد خبر: 353014
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1395 - 17:10
وزیر راه با بیان اینکه تا یک ماه دیگر نتیجه مناقصه مسیرغرب تونل البرز اعلام می‌شود، گفت: از بنیاد مستضعفان می‌خواهیم که یک سال پس از افتتاح، قطعه یک تونل البرز را تحویل دهد.

اتاق خبر: عباس آخوندی در حاشیه بازدید از آزادراه تهران شمال با بیان اینکه این کارگاه از بزرگ‌ترین کارگاه‌های سازندگی کشور است، گفت: ساخت این حجم از دیوارهای حایل از ساخت چندین سد هم بیشتر است.

وی با اشاره به میزان پل و تونل‌هایی که در آزادراه تهران شمال در حال ساخت است، گفت: تلاش این است که قرارداد خود با شیلی‌ها را به کمینه خود برسانیم و بستری برای حضور بیشتر پیمانکاران ایرانی ایجاد کنیم.

وزیر راه ادامه داد: از تمامی ظرفیت قالب سازی کشور برای ایجاد قالب تونل‌ها استفاده کرده‌ایم و کار بتنی فوق العاده‌ای در حال انجام است.

وی با اشاره به ساخت تونلی در قطعه یک آزادراه تهران شمال به طول سه هزار متر گفت: مهم‌ترین مساله در ساخت این تونل این است که در برابر آتش مقاوم باشد و اگر آتش سوزی اتفاق افتاد بتوان در‌‌ همان نقطه آتش را کنترل کرد.

آخوندی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور از رویه بتنی در جاده‌ها استفاده می‌شود گفت: قرار بر این است که کف جاده آزادراه تهران شمال با رویه بتنی ساخته شود که تاب آوری بیشتری در گرما و سرما دارد و این کار جدیدی در ایران است.

وی با اشاره به طراحی و معماری جاده آزادراه تهران شمال اظهار داشت: جاده آزادراه تهران شمال یکی از زیبا‌ترین مناطق ایران است و برای اولین بار از معماری جاده برای این مسیر استفاده می‌کنیم.

آخوندی افزود: در قطعه دو تونل چهارهزار و ۸۹۰ متری داریم که برای اینکه چشم رانندگان خسته نشود و برای افزایش ایمنی از معماری خاصی استفاده خواهیم کرد.

وزیر راه با اشاره به تامین مالی این پروژه گفت: ‌خوشبختانه دولت به تعهدات خود در بحث‌های مالی پایبند است و بنیاد مستضعفان به عنوان شریک وزارت راه به خوبی به تعهدات خود عمل کرده است و این باعث فعالیت هر چه بیشتر پیمانکاران شده است.

آخوندی با اشاره به رقابتی بودن شرایط ورود پیمانکاران به پروژه اظهار داشت: تمام پیمانکاران از طریق مناقصه و رقابت وارد پروژه شده‌اند و حتی شرکت‌های بنیاد مستضعفان هم در مناقصه حضور داشتند و از هفت پیمانکار حاضر در این قطعه تنها یک پیمانکار وابسته به بنیاد مستضعفان است.

آخوندی با بیان اینه قطعه یک آزادراه تهران شمال بهار ۹۶ زیر بار ترافیک می‌رود، گفت: قطعه دو ۲۳ کیلومتر است که ۹ کیلومتر از آن تونل بوده و بزرگ‌ترین گلوگاه قطعه دو ساخت تونل‌هاست که تونل البرز با طول بیش از چهار هزار متر بزرگ‌ترین تونل در کشور است.

وی گفت: چهار هزار کیلومتر از بخش شرقی تونل البرز ساخته شده است و مسیر غرب این تونل هم به صورت تمام جبهه ساخته می‌شود.

آخوندی ادامه داد: مناقصه ساخت مسیر غرب تونل البرز با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی انجام شده و تا یک ماه دیگر نتیجه آن اعلام می‌وشد.

آخوندی تاکید کرد: تقاضای ما این است که یک سال پس از افتتاح قطعه یک آزادراه تهران شمال تونل البرز قطعه دو به افتتاح برسد.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید