Performancing Metrics

خارجی‌ها خریدار سهام ذوب آهن اصفهان | اتاق خبر
کد خبر: 353021
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1395 - 17:33
شرکت ذوب آهن اصفهان که سومین فولاد‌ساز بزرگ ایران است همزمان با داشتن برنامه‌هایی برای افزایش تولید به دنبال جذب خریدار است.

اتاق خبر: مسعود غلام‌پور – مدیر واحد تحقیقات بانک سرمایه‌گذاری نوین – در مصاحبه‌ای به بلومبرگ اظهار کرد: شرکت‌هایی از کره جنوبی و لوکزامبورگ برای خرید سهم در این شرکت ابراز علاقه کرده‌اند.

شرکت تامین سرمایه نوین در حال ارائه مشاوره به دولت ایران در خصوص معامله مربوط به فروش ذوب آهن اصفهان است. ایران و صندوق بازنشستگان فولاد ایران قصد فروش ۷۳ درصد از سهام ذوب آهن اصفهان را دارند.

به گفته مجتبی فریدونی – مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان – این شرکت قصد دارد تولید فولاد‌ش را از ۲.۴ میلیون تن در سال ۱۳۹۴ به ۳.۲ میلیون تن تا پایان سال ۱۳۹۵ افزایش دهد.

تولید این شرکت در پی کند شدن روند رشد اقتصادی که ناشی از قیمت‌های پایین نفت بود، سال گذشته چهار درصد کاهش داشت.

براساس این گزارش، طبق آمار انجمن جهانی فولاد، ایران بزرگ‌ترین تولید‌کننده فولاد در خاورمیانه پس از ترکیه است. آمار نشان می دهد تولید ایران در ماه آوریل به ۱.۵ میلیون تن در مقایسه با ۱.۳ میلیون تن در پایان سال گذشته که هنوز تحریم‌های بین‌المللی برداشته نشده بودند، افزایش یافت.

ایران در پی برداشته شدن تحریمهای بین المللی در ماه ژانویه، به دنبال بازسازی صنعت انرژی و سایر صنایع است.

سازمان خصوصی‌سازی ایران بر فروش ۵۶ درصد سهم در شرکت ذوب آهن اصفهان که از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گرفته است، نظارت می‌کند.

به گفته غلام پور، گروه بیمه تامین اجتماعی قادر نیست پول کل سهم را پرداخت کند. صندوق بازنشستگی ۱۷ درصد دیگر سهم دارد که به فروش گذاشته شده است.

به گفته غلام‌پور و جعفر سبحانی که مشاور مدیر سازمان خصوصی‌سازی ایران است، در گام نخست کل ۷۳ درصد سهم روز یکشنبه به شکل فروش بلوکی از طریق فرابورس عرضه شد، اما متقاضی نداشت. ارزش این سهم در معاملات فرابورس روز یکشنبه پنج درصد کاهش یافت.

به گفته سبحانی یک فروش بلوکی در آینده نزدیک دوباره عرضه خواهد شد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید