Performancing Metrics

۲۰ درصد شبکه های آبرسانی شهری مازندران فرسوده است | اتاق خبر
کد خبر: 353087
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1395 - 23:56
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، میزان هدر رفت آب شهری استان را از نرم کشوری بالاتر دانست و گفت: علاوه بر این، میزان فرسودگی شبکه ها بیش از ۲۰ درصد است.

اتاق خبر: ذبیح‌الله ذاکری پیش ظهر دوشنبه در آستانه فرارسیدن هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، در جمع خبرنگاران، در محل تصفیه‌خانه، فاضلاب عالیواک، ضمن تأکید بر مدیریت مصرف آب توسط مشترکین خانگی و غیر خانگی استان، اظهار کرد: وظیفه شرکت آب و فاضلاب شهری استان، تأمین منابع آب شهرها و روستاهای تحت پوشش، شرکت است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۸.۹ درصد از جمعی شهری استان و بخشی از جمعیت روستایی که در جوار شهرها و نزدیک خطوط انتقال آب قرار دارند از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، بابیان اینکه در یک مصرف با کاهش آب روبرو هستیم، بر ضرورت مدیریت مصرف مشترکین در فصول گرم سال و فراوانی مصرف، تأکید کرد.

ذاکری، تعداد روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان را ۱۵۰ روستا عنوان کرد و گفت: به دلیل فرسودگی شبکه‌های ابرشانی استان، متأسفانه میزان هدر رفت آب از نرم کشوری بالاتر و حدود ۲۹.۵ درصد است.

وی، میزان آب فروخته‌شده در سال گذشته را ۱۷۷ میلیون مترمکعب عنوان کرد و ادامه داد: بالغ‌بر ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر را خدمات می‌دهیم و این در حالی است که مشترکین ما در ۵۶ شهر ۵۷۵ هزار و ۱۷۷ مشترک است و شمار آحاد هم ۹۹۰ هزار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، ضمن برشمردن منابع تأمین آب استان، اظهار کرد: ۹ هزار و ۱۶۸ لیتر در ثانیه آب در استان مصرف می‌شود که این مقدار، توسط ۲۸۳ حلقه چاه، ۲۹ دهنه چشمه و سه سد (هزار، البرز و شهید رجایی) تأمین می‌شود.

ذاکری، افزود: خوشبختانه ۵۱۵ لیتر در ثانیه آب توسط همکاران ما در آب منطقه‌ای استان از طریق سدها تأمین می‌شود.

وی، حجم مخازن زمینی و هوایی آب استان را ۴۴۰ هزار مترمکعب عنوان کرد و گفت: قیمت تمام‌شده آبی که به دست مشترکین خانگی و غیر خانگی می‌رسد کمتر از قیمتی است که به آن‌ها فروخته می‌شود و درواقع شرکت در این بخش زیان ده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، میزان بدهکاری شرکت آب و فاضلاب شهری را به پیمانکاران ۶۶ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: در رابطه با اعتبارات ملی و استانی سال گذشته شرکت، ۸۸ میلیارد تومان بوده است و آنچه تخصیص یافت تنها ۳۰ درصد، یعنی ۲۶ میلیارد تومان و پول دریافتی از خزانه، ۱۶.۳ میلیارد تومان بوده است.

ذاکری، متذکر شد: برای پرداخت بدهی پیمانکاران با سازوکاری که اندیشیده شده و قرار شد میزان ۴۱ میلیارد تومان از خزانه اسلامی و فروش اوراق مشارکت، تأمین شود.

وی، اعتبارات ملی شرکت آب و فاضلاب شهری در سال ۹۵ که در قانون بودجه آمده است را ۶۴ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: اعتبار استانی سال گذشته ۲۹ میلیارد تومان بود که امسال با ۲۰ درصد افزایش بالغ‌بر ۳۵ میلیارد تومان است.

به گفته این مسئول اعتبارات کل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، در سال ۹۵ نزدیک به یک‌صد میلیارد تومان خواهد بود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید