Performancing Metrics

عصر مگاپروژه‌های ال.ان.جی به پایان رسیده‌است؟ | اتاق خبر
کد خبر: 353106
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 01:31
به‌دلیل عرضه بیش از حد و قیمت‌های پایین ال.ان.جی، ساخت و ساز بسیاری از پروژه‌های بزرگ ال.ان.جی در سطح جهان لغو شده یا به تعویق افتاده است. بیش‌ترین موارد متوقف شده در سطح جهان متعلق به پروژه‌های ال.ان.جی استرالیا است.

اتاق خبر: اخیرا رویترز در گزارشی عنوان کرده است که به دلیل عرضه بیش از حد و قیمت‌های پایین ال. ان. جی، ساخت و ساز بسیاری از پروژه‌های بزرگ ال. ان. جی در سطح جهان به تعویق افتاده است.

 به عنوان مثال شرکت Woodside Petroleum به عنوان بزرگ‌ترین شرکت ال. ان. جی استرالیا برنامه خود برای ساخت پروژه ال. ان. جیBrowseدر غرب استرالیا رادر ماه گذشته میلادی به حالت تعلیق درآورد. استدلال این شرکت برای تعلیق این پروژه که هزینه‌ اجرای آن بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، مازاد عرضه و قیمت پایین ال. ان. جی عنوان شده است.

هزینه متوسط سر به سر برای پروژه‌های اخیر این کشورحدود ۱۲.۶۰ دلار در هر میلیون بی. تی. یو است. این هزینه ازقیمت فعلی بازار تک محموله وهمچنین اکثرقراردادهای بلندمدت فعلی صادرات ال. ان. جی بیش‌تر است. اگرچه ممکن است هزینه‌های پایین ال. ان. جی در سال‌های آتی موجب تشویق شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در توسعه فناوری و کاهش هزینه‌های ال. ان. جی شود؛ اما در حال حاضر ادامه این پروژه‌ها اقتصادی نیست.

همچنین شرکت‌های نفتی شل و پتروناس نیز تصمیم‌گیری نهایی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه ال.ان.جی در سواحل غربی کانادا و کشورهایی نظیر موزامبیک و تانزانیا را به تعویق انداخته‌اند. از طرف دیگر با وجود آنکه پیش‌بینی می‌شد صنعت ال.ان.جی امریکا از اشباع بازار تاثیر کمتری بپذیرد سرعت پیشرفت پروژه‌های برنامه‌ریزی‌شده این شرکت‌ها در امریکانیز کاهش یافته است.

به نظرمی‌رسد لغو و یا تعویق سرمایه‌گذاری در پروژه‌های متعدد در استرالیا، کانادا، ایالات متحده ودیگرکشورها، کاملا نشان‌دهنده این دیدگاه است که پیش از آنکهواحدهایدرحالساخت ال. ان. جیبه اتمام برسدهیچواحد جدیدی شروع به کار نخواهد کرد. این دیدگاه را سائول کاوونیک تحلیل‌گر ارشد موسسه وودمکنزی نیز در کنفرانس انجمن اکتشاف و تولید نفت استرالیا در هفته گذشته ابراز داشت. بنابراین حداقل در شرایط فعلی می‌توان گفت عصر مگاپروژه‌های ال.ان.جی به پایان رسیده است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید