Performancing Metrics

بررسی لایحه حفاظت از خاک در صحن علنی مجلس دهم در آینده نزدیک | اتاق خبر
کد خبر: 353152
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 04:47
معاون آب ، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی گفت : بزودی لایحه حفاظت از خاک در صحن علنی مجلس دهم مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد.

اتاق خبر - مراد علی اکبری در ساری بر لزوم تبدیل شدن لایحه حفاظت از خاک به قانون تاکید کرد و افزود : جلوگیری از آلودگی و تخریب خاک، حفاظت از خاک و بهره‌برداری از منابع خاک از محورهای این لایحه است.
وی لایحه حفاظت از خاک را کاری مشترک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست دانست و گفت : با قانون شدن این لایحه ، استفاده صحیح و معقول از منابع خاک کشور عملیاتی می شود.
لایحه حفاظت از خاک دوم اردیبهشت ماه سال 94 در مجلس نهم اعلام وصول شده بود .
اکبری گفت : خاک منبع با‌ارزشی است و اگر آلوده شود ، هزینه رفع آن بالاست و نیاز به مدت زمان بسیاری برای بازگشت دوباره وجود دارد.
وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی آماده اجرای این قانون پس از ابلاغ به دولت است ، افزود : توجه به وضعیت خاک کشاورزی کشور ضروری است. اکبری بر لزوم عملیات کشاورزی حفاظتی با هدف کاهش شور شدن و مواد آلی خاک کشاورزی تاکید کرد و گفت : ایران از جمله کشورهایی است که فرسایش خاک آن به حدود 17تن در هکتار رسیده است.
وی متوسط فرسایش خاک کشورهای جهان را هشت تن درهکتار اعلام کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ماده آلی خاک کشاورزی ایران زیر نیم درصد است، گفت: هر گونه برنامه ریزی در حوزه آب بدون توجه به خاک ، حرکت در بی راهه است.
وی کشاورزی حفاظتی را از راههای بالا بردن مواد آلی خاک دانست و افزود : به آتش کشیدن کاه و کلش در اراضی کشاورزی مواد آلی خاک را از بین می برد. او ادامه داد : با بالا رفتن مواد آلی خاک ، ظرفیت نگهداری آب در کشاورزی نیز بالا می رود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با هدف بازدید از طرح های یکپارچه سازی اراضی شالیزاری به استان مازندران سفر کرد. اکبری از طرح تسطیح اراضی شالییزاری در روستای ملاکلا سیمرغ و هولار ساری دیدن کرد.

ایرنا

94110

 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید