Performancing Metrics

برملا شدن نقشه کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد تومانی | اتاق خبر
کد خبر: 353157
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 05:15
پنج متهم که با معرفی خود به عنوان افراد منتسب به دستگاه های دولتی و امنیتی کشور قصد کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد تومانی در مشهد و طرقبه را داشتند با گزارش به موقع یکی از شهروندان شناسایی شدند.

اتاق خبر: فرمانده انتظامی استان گفت: تماس تلفنی یکی از شهروندان با فوریت های پلیسی ۱۱۰ پرده از ماجرایی برداشت که اگر هوشیاری این شهروند وظیفه شناس و اقدام ضربتی پلیس نبود کلاهبرداری بزرگی در خراسان رضوی انجام می شد.

سردار بهمن امیری مقدم افزود: این شهروند از پلیس درباره پیشنهاد یک سرمایه گذاری سود آور و ویژه که کمی برایش مشکوک به نظر می رسید راهنمایی می خواست.

وی اظهار داشت: با دریافت این گزارش دستورات لازم به فرماندهی انتظامی شهرستان طرقبه شاندیز صادر و فعالیت کارآگاهان پلیس با هدایت سرهنگ عباس نظافتی برای پیگیری موضوع آغاز شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: بررسی های پلیسی حاکی از آن بود افرادی از تهران در تماس با سرمایه گذاران و تجار طرقبه شاندیز خود را به عنوان دکتر و نماینده دولت معرفی کرده و ادعا داشته اند شرایط و تسهیلاتی در اختیار دارند که می توانند از شش تا ۶۰ تن طلای دولتی را به قیمت مناسبی به ارزش شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به فروش برسانند.

سردار بهمن امیری مقدم عنوان داشت: تحقیقات بعدی پلیس به یک هتل در مشهد رسید و یکی از اعضای این باند که در هتل مذکور اسکان موقت داشت و به عنوان نماینده واسط بین افراد مورد نظر و سرمایه گذاران خود را معرفی می کرد در اقدام ضربتی پلیس دستگیر شد.

این فرد اعتراف کرد که چهار همدستش با پیشنهاد وسوسه انگیز ادعا می کردند طلاها را با املاک و مستغلات تعویض می کنند و اصلا این مقدار طلا در اختیار ندارند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به دستگیری چهار همدست متهم بیان داشت: پنج متهم پرونده که بیکار هستند و سوابق کیفری در کارنامه خود دارند با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده و تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: از شهروندی که با گزارش به موقع خود از وقوع یک کلاهبرداری بزرگ پیشگیری کرد باید تشکر کنیم که این گزارش به موقع نقشه افراد شیاد را بر ملا کرد.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید