Performancing Metrics

چین صدها میلیارد دلار در گردشگری روسیه سرمایه گذاری کرده است | اتاق خبر
کد خبر: 353172
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 06:25
بزرگترین شرکت سرمایه گذاری چین اعلام کرد که صدها میلیار دلار در بخش های مختلف مرتبط با گردشگری در روسیه و عرصه های دیگر سرمایه گذاری کرده و به این همکاری ها ادامه خواهد داد.

اتاق خبر - آژانس بین‌المللی خبری «روسیه امروز» به نقل از لیانگ شینجون مدیر عامل بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری (فوسان) چین که برای مذاکرات اقتصادی در روسیه حضور دارد، نوشت: در دو تا سه سال گذشته چند صد میلیارد دلار در رشته بهداشت، سرگرمی و گردشگری، تغذیه و و حفاظت محیط زیست روسیه سرمایه گذاری کرده ایم.
وی در این مصاحبه که امروز (دوشنبه) در خبرگزاری اسپوتنیک انتشار یافت، افزوده است: تعداد زیادی اوراق بهادار شرکت های روسی دارای قدرت رقابتی را خریداری کرده ایم و بر این باوریم که در سال‌های آینده نزدیک نباید نگران سرمایه‌گذاری در این کشور باشیم. مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری فوسان افزود: قصد داریم در پیشرفت گردشگری شبه جزیره کریمه در کناره دریای سیاه، دریاچه بایکال و دیگر نقاط دیدنی روسیه حضور و مشارکت فعالی داشته باشیم، زیرا گردشگران چینی با اشتیاق زیادی به این مناطق خواهند رفت.
وی تاکید کرد: البته زیر ساخت های گردشگری بویژه چگونگی ارائه و کیفیت خدمات در روسیه نیاز به ارتقا دارد و با بهبودی در این بخش، می تواند شمار بیشتر جهانگردان را جلب کند که در پیشرفت اقتصاد این کشور نیز نقش مثبتی خواهد داشت.
روسیه و چین روابط گردشگری گسترده ای دارند و دو کشور نظام صدور روادید فرودگاهی را اجرا می کنند.
سازمان جهانی گردشگری اعلام کرده که روسیه بین کشورهای مورد توجه گردشگران جهان، رتبه دهم را کسب کرده است و بنا به ارزیابی های روس توریسم، این کشور شانس زیادی برای قرار گرفتن بین پنج کشور محبوب گردشگری جهان برای کسب درآمد بیشتر را دارد.
به گزارش سازمان جهانی گردشگری سال گذشته 31.6 میلیون نفر از اتباع بیگانه به روسیه سفر کرده ­اند و به موجب آن این کشور رتبه دهم را کسب کرده است. این در حالی است که فرانسه با 86.3 میلیون گردشگر رتبه نخست، آمریکا با 77.9 میلیون جایگاه دوم و اسپانیا با 68.1 میلیون گردشگر ردیف سوم را کسب کرده اند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید