Performancing Metrics

اروپایی ها مخالف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند | اتاق خبر
کد خبر: 353181
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 06:53
نتایج یک نظرسنجی:
رسانه های آلمان به نقل از بنیاد «برتلزمان» اعلام کردند که در یک نظر سنجی، کمی بیش از 50 درصد شهروندان اتحادیه اروپا مخالف خروج انگلیس از این نهاد هستند.

اتاق خبر - در این نظر سنجی آمده است که 54 درصد خواهان باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستند و از هر پنج شهروند اتحادیه اروپا یک نفر خواهان خروج این کشور هستند.
در این نظر سنجی 25 درصد نمی دانند چه موضعی در این باره داشته باشند و همچنین بیش از دو سوم اشخاصی که در این نظر سنجی شرکت کردند، بر این باور هستند که خروج انگلیس تبعاتی برای این کشور در بر نخواهد داشت. اما 45 در صد نیز بر این باورند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وضعیت این اتحادیه را به مراتب بدتر و موجب تضعیف این نهاد خواهد شد.
قرار است پنجشنبه 23 ژوئن (3 تیر) بریتانیایی‌ها پای صندوق بروند و تصمیم بگیرند کشورشان در اتحادیه اروپا بماند یا نه.
حامیان خروج می‌گویند اتحادیه اروپا خاصیتی برای برای بریتانیا ندارد جز آنکه با قوانین دست‌وپاگیر جلوی رشد اقتصاد را می‌گیرد. آنها معتقدند در ازای میلیاردها پوندی که به عنوان حق عضویت پرداخت می‌شود، فایده ای عاید انگلیسی ها نمی شود. دغدغه دیگرشان مهاجرت است. می‌خواهند انگلیس کنترل مرزهایش را به عهده بگیرد که افراد کمتری برای کار به این کشور بیایند.
پیشتر هفته نامه معتبر اشپیگل، چاپ آلمان در شماره اخیر خود موضعش در قبال چشم انداز خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا را کاملا روشن کرد و صراحتا از این کشور خواست که از اتحادیه خارج نشود.
سردبیران این مجله نوشته‌اند: 'دونالد ترامپ، تنها سیاستمدار شناخته شده بین المللی است که با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موافق است و همین موضوع به تنهایی باید انگلیس را نگران کند.'
یک نظرسنجی نیز در اوایل ماه جاری میلادی نشان داد که 79 درصد آلمانی ها خواهان ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا هستند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید