Performancing Metrics

تقارن ماه کامل و انقلاب تابستانی برای اولین بار در 70 سال گذشته | اتاق خبر
کد خبر: 353187
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 07:20
امسال انقلاب تابستانی طولانی ترین روز در نیمکره شمالی زمین با ماه کامل یا بدر مقارن می شود، پدیده ای که هر 70 سال یکبار اتفاق می افتد.

اتاق خبر - از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، در حالی که ماه امروز -دوشنبه- ساعت 15:32 دقیقه در وضعیت کامل قرار می گیرد، ساعت 03:04 بامداد اول تیر ماه نیز زمان انقلاب تابستانی در نیمکره شمالی زمین است.
قطب شمال معمولا اول تیرماه بیش از هر زمان دیگر (به اندازه 23٫5 درجه) به سمت خورشید متمایل می شود و نور خورشید فقط به برخی از سرزمین های نیمکره شمالی عمود می ‌تابد.
در این روز که طولانی‌ترین روز در نیمکره شمالی به شمار می رود، طول روز 17 ساعت خواهد بود و ساکنان نیمکره شمالی انقلاب تابستانی را در بلندترین روز سال تجربه خواهند کرد.
وقتی خورشید به این نقطه می‌رسد، بیشترین زاویه را با افق دارد و این نشان دهنده آغاز فصل تابستان در نیمکره شمالی است.
در این روز ساکنانی که در منطقه راس سرطان زندگی می‌کنند، خورشید را دقیقا در بالای سر خود می ‌بینند.
در اوایل بهار طول شب و روز تقریبا برابر است ولی به مرور زمان طول روز بیشتر می ‌شود و در زمان انقلاب تابستانی که بلندترین روز سال است، به بیشترین ساعات خود می‌ رسد و با نزدیک شدن به فصل تابستان کم کم روزها کوتاه تر می ‌شوند.
در نیمکره جنوبی شرایط دقیقاً برعکس با نیمکره شمالی است و با انقلاب تابستانی در نیمکره شمالی و آغاز تابستان ساکنان نیمکره جنوبی آغاز فصل زمستان (شب یلدا) را تجربه می‌کنند.
امسال وقوع انقلاب تابستانی با ماه کامل یا بدر مقارن است که این پدیده هر 70 سال یکبار به وقوع می پیوندد.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید