Performancing Metrics

35 کشته در اثر سیل و زلزله اندونزی | اتاق خبر
کد خبر: 353222
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 09:06
تعداد کشته های ناشی از جاری شدن سیل و رانش زمین در اندونزی افزایش یافت و به دستکم 35 کشته رسید.

به گزارش اتاق خبر، مقامات اندونزی اعلام کردند براثر سیل و رانش زمین در مرکز این کشور جنوب شرق آسیا که هر سال شاهد سوانح مختلف طبیعی است ده ها خانه تخریب شده و نیروهای امداد و نجات در جستجو میان گل و لای برای یافتن تعدادی از روستایی ها هستند که ناپدید شده اند.
براساس گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، بیش از 25 نفر همچنان مفقود هستند و امدادگران به جستجو برای یافتن این روستایی ها پس از سیل روز شنبه در جاوه مرکزی که رانش زمین را بدنبال داشت ادامه می دهند.
'سوتوپو پورو نوگروهو' از مقامات آژانس ملی مقابله با حوادث طبیعی اندونزی گفت که تعداد قربانیان این سیل به 35 نفر افزایش یافته است و بیشتر قربانیان با 19 نفر از منطقه 'پوروجو' در جاوا بوده اند.
این سیل در استان پرجمعیت جاوه مرکزی اتفاق افتاده که از مناطق مستعد رانش زمین است و سیل و رانش زمین موجب از بین رفتن جاده ها و نابودی و آسیب رسیدن به خانه های زیادی شده است.
این مقام آژانس ملی مقابله با حوادث طبیعی اندونزی اعلام کرد که براثر سیل و رانش زمین دستکم 14 نفر نیز مجروح شده اند.
وی گفت که از اواخر یکشنبه سیل فروکش کرده است، اما هشدار داد مردم همچنان در حالت آماده باش باشد و امکان ادامه باران های سنگین در روزهای آینده وجود دارد.
باران های فصلی در اندونزی که از 17 هزار جزیره تشکیل شده است اغلب باعث جاری شدن سیل و رانش زمین شده و هر سال جان ده ها نفر را می گیرد.
رانش زمین در اندونزی گرمسیری حادثه ای غیرمعمول نیست و این کشور در معرض بلایای طبیعی از جمله بارندگی های سیل آسا قرار دارد.
اردیبهشت ماه گذشته نیز براثر رانش زمین در غرب اندونزی 17 دانشجوی چند دانشگاه کشته و 6 دانشجوی دیگر ناپدید شدند.

منبع: ایرنا

94104

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید