Performancing Metrics

شخصا موافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستم | اتاق خبر
کد خبر: 353254
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 11:25
ترامپ:
دونالد ترامپ نامزد جنجالی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفت وگو با نشریه ساندی تایمز بار دیگر تصریح کرده که شخصا موافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.

اتاق خبر - آلن فریدمن، روزنامه نگار ساندی تایمز در یادداشتی با اشاره به گفت وگویش با ترامپ، نوشت: او مدعی است که برای انگلیس بهتر است که اتحادیه اروپا را ترک کند.
ترامپ در این گفت وگو عنوان کرده است: «من شخصا به دلایل مختلفی همچون قوانین دست و پاگیر اتحادیه اروپا موافق ترک اتحادیه هستم. اما من شهروند انگلیس نیستم و این صرفا دیدگاه من است.»
وی با بیان اینکه از واحد پولی «یورو» خوشش نمی آید، افزود: من از همان ابتدا با یورو مخالف بودم چون به نظر من یورو کارها را پیچیده تر می کند.
ترامپ همچنین در پاسخ به سئوالی درباره صادق خان شهردار جدید لندن و اینکه آیا برای او پیامی دارد یا نه؛ گفت: نه برای او پیامی ندارم. برایش آرزوی موفقیت دارم.
آلن فریدمن در این یادداشت عنوان کرد: از ترامپ در خصوص اظهارات منتقدانه دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس سوال کردم اما ترامپ واکنش خاصی نشان نداد و گفت: من به دیوید کامرون احترام می گذارم. او من را نمی شناسد اما من به او احترام می گذارم. به او به خاطر کارهایش احترام می گذارم و فکر می کنم که اگر در انتخابات پیروز شوم رابطه خوبی با هم خواهیم داشت.
فریدمن ادامه داد: ترامپ مکثی کوتاه کرد و درحالی که در چشمان من خیره شده بود، گفت: من عاشق انگلیس هستم. چون مادرم اسکاتلندی است و من مطمئنم ما رابطه خوبی با انگلیس خواهیم داشت.
'دونالد ترامپ افزود: به نظر من رابطه ویژه ما(آمریکا) با انگلیس بایستی ادامه یابد. البته گاهی اوقات این رابطه ویژه در حل مشکلات مشترک کارایی ندارد؛ به طور مثال اگر انگلیس و آمریکا در عراق دخالت نکرده بودند اوضاع بهتر از شرایط فعلی بود. '
این روزنامه نگار انگلیسی گفت: از او پرسیدم که آیا تونی بلر را به خاطر مشارکت در جنگ عراق محکوم می کند؟ گفت: بلی، این یک اشتباه محرز بود.
فریدمن اضافه کرد: از دونالد ترامپ در خصوص دیدگاهش در رابطه با باراک اوباما سووال پرسیدم و انتقادهایی که وی از او کرده است؛ ترامپ پاسخ داد: اوباما متعلق به یک حزب سیاسی دیگری است؛ اما او یک رئیس جمهور نالایق بود. او هرگز از واژه تروریسم اسلامی افراطی استفاده نکرد و به نظر من این مشکل اصلی است چون تا زمانی که مستقیما در موردش حرف نزنیم نمی توانیم مشکل را حل کنیم.
وی نوشت: در بخش دیگری از این گفت وگو درباره آینده تجارت آمریکا و چین از وی سووال کردم و او گفت: ما در تجارتمان با چین میلیاردها دلار از دست می دهیم و لذا من در صدد هستم تا روابط تجاری مان را بازنگری کنم. این یکی از اولین کارهایی است که می خواهم پس از پیروزی در انتخابات انجام دهم.
فریدمن افزود: ترامپ در خصوص اظهارات هفته گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که هفته گذشته در جریان کنفرانس اقتصادی «سنت پیترزبورگ» وی را فردی «لایق» برای ریاست جمهوری آمریکا معرفی کرده و گفته بود که روسیه درصدد است تا روابطش را با آمریکا به صورت کامل گسترش دهد افزود: به نظر من اظهارات او کاملا صحیح است. ما بایستی این رابطه را از سربگیریم. به نظر من همکاری ما با روسیه یک اتفاق مثبت است که در ابعاد بین المللی تاثیر مثبتی نیز خواهد داشت.
این روزنامه نگار انگلیسی به نقل از ترامپ ادامه داد: به نظر من همکاری میان آمریکا و روسیه می تواند برای شکست داعش مفید واقع شود. روسیه یک قدرت بزرگ است و لذا یک همکاری سازمان یافته قطعا می تواند کارساز باشد نه یک اتفاق منفی.
فریدمن نوشت: از او پرسیدم که آیا پوتین را به واشنگتن دعوت خواهد کرد یا نه، ترامپ گفت: من با این مساله هیچ مشکلی ندارم.
روزنامه نگار روزنامه ساندی تایمز نوشت: از نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص نقش آمریکا در شکست داعش سووال کردم و او گفت: ما باید داعش را شکست دهیم به ویژه زمانی که می بینید آنها چطور از طریق اینترنت با اندیشه های مسموم شان، افراد را استخدام می کنند و بسیاری از مردم به دام آنها می افتند. این نشان می دهد که آنها از اینترنت بهتر از ما استفاده می کنند.
فریدمن افزود: ترامپ در پاسخ به این سووال که آیا برای شکست داعش حمله زمینی خواهد کرد یا نه، گفت: من دوست دارم که سایرین این کار را انجام دهند چون آنها بیشتر درگیر هستند.
وی ادامه داد: از ترامپ مشخصا پرسیدم که آیا جوابش در پاسخ به سوال من منفی است، او گفت: باید ببینیم چه پیش می آید.
این روزنامه نگار انگلیسی نوشت: از ترامپ در خصوص پیشنهاد وی برای دعوت از رهبر کره شمالی به واشنگتن سووال کردم و اینکه آیا واقعا قصد چنین کاری را دارد یا نه، او گفت: من با هر کسی صحبت خواهم کرد. ممکن است صحبت های خوبی رد و بدل نشود اما هیچ اشکالی ندارد افراد با یکدیگر صحبت کنند. به امتحانش می ارزد.
فریدمن افزود: در حوزه رهبران سیاسی جهان از وی در خصوص دیدگاهش پیرامون آنگلا مرکل سووال کردم و او پاسخ داد: به نظر من اینکه او اجازه داد تا سیل آوارگان به آلمان مهاجرت کنند اشتباه بزرگی انجام داده است. من دوستانی در آلمان دارم که می گویند زندگی با حضور مهاجران تحمل ناپذیر شده است. این یک اشتباه بسیار بسیار بزرگ بوده است.
ترامپ همچنین در گفت وگویش با فریدمن، قتل خانم جو کاکس را «وحشتناک» توصیف و تاکید کرده است: هیچ واژه ای به غیر از «وحشتناک» گویای این حادثه نیست.
خانم «جو کاکس»41 ساله نماینده مجلس عوام که بعد از ظهر روز پنجشنبه در برابر کتابخانه «برستال» در یورکشایر غربی( واقع در 300 کیلومتری شمال لندن)، هدف تیراندازی و حمله با چاقو قرار گرفته بود، ساعاتی بعد بر اثر جراحات وارده در بیمارستان لیدز درگذشت.

ایرنا

۹۴۱۱۰

نظرات
ADS
ADS
پربازدید