Performancing Metrics

شهید چمران یک چریک متفکر و مردم‌دوست بود | اتاق خبر
کد خبر: 353308
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 16:11
دانسته‌های عمومی جامعه در خصوص این شخصیت کم است و فیلم «چ» نیز تنها جزئی از زندگی و مبارزه ایشان را به‌ تصویر می‌کشد.

به گزارش اتاق خبر، امیررضا دلاوری بازیگر سینما و تلویزیون  با اشاره به ابعاد ناشناخته شخصیت شهید مصطفی چمران گفت: در طول سال‌هایی که گذشت اطلاعات مختلفی از زندگی و شهادت شهید دکتر مصطفی چمران از طریق رسانه‌ها شنیده‌ایم ولی من با بازی در فیلم «چ» ، با زوایای دیگری از شخصیت ایشان آشنا شدم. 


وی افزود: ایشان به‌عنوان یک چریک و فرمانده جنگ فعالیت‌هایی در طول جنگ داشته‌اند اما چیزی که شاید خیلی از ما ندانیم این است که ایشان یک چریک و فرمانده جنگ متفکر و مردم دوست بوده است. چیزهایی که در جریان ساخت فیلم با آن‌ها آشنا شدیم، بسیار وسیع‌تر و مفصل‌تر از شنیده‌های ما درخصوص شهید چمران است. 

دلاوری با بیان این مطلب اظهار داشت: دانسته‌های عمومی جامعه در خصوص این شخصیت کم است و فیلم نیز تنها جزئی از زندگی و مبارزه ایشان را به‌ تصویر می‌کشد. در واقع نام «چ» به معنای این است که فقط حرف «چ» واژه چمران را می‌دانیم. 
 
*با اطمینان به حاتمی‌کیا بازی کردم 

بازیگر نقش «سیروان» در فیلم «چ» عنوان کرد: همیشه دوست داشتم در فیلم آقای حاتمی‌کیا بازی کنم. با اینکه نقش من در این فیلم کوتاه بود اما سخت بود و جای کار زیادی داشت. اما «چ» کار آقای حاتمی‌کیا بود و من به این اطمینان جلو رفتم و بازی کردم. 

دلاوری در ادامه با اشاره به نظر منتقدان این فیلم گفت: منتقدان سینما گفته‌اند که این فیلم در مورد زندگی شهید چمران نبوده است. اما از ابتدا قرار نبوده که زندگی کامل شهید چمران در «چ» نمایش داده شود. این فیلم درباره بخشی از زندگی ایشان و سه روز عملیات در پاوه بود. 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید