Performancing Metrics

۷ ایرلاین در نوبت دریافت مجوز | اتاق خبر
کد خبر: 353348
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 18:33
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تاکنون ۷ موافقتنامه اصولی برای تاسیس ایرلاین صادر شده است، گفت: هر ایرلاین باید حداقل ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه و ۵ فروند هواپیمای ملکی داشته باشد.

اتاق خبر: مقصود اسعدی سامانی با اشاره به تقاضای تاسیس ایرلاین جدید، گفت: از اواخر سال گذشته ۷ موافقتنامه اصولی برای تاسیس ایرلاین صادر شده است اما تاکنون هیچکدام موفق به دریافت مجوز نشده اند.

وی با بیان اینکه مطابق با دستورالعمل هر ایرلاین برای تاسیس باید حداقل ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه داشته باشد، افزود: همچنین شرکت‌ها باید ۵ فروند هواپیمای ملکی داشته باشند تا مجوز دریافت کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه دستورالعمل تاسیس ایرلاین جدید از سال گذشته ابلاغ شده است، اظهارداشت: متقاضیان باید طرح توجیهی تهیه کرده و سپس این طرح در کمیته‌های مربوطه بررسی می‌شود و اگر مورد تایید قرار گرفت، موافقت اصولی می‌گیرد.

سامانی با اشاره به اینکه پس از دریافت موافقت اصولی به سمت دریافت مجوزهای فعالیت هوانوردی می‌رود، گفت: در حال حاضر این شرکت‌های متقاضی، پروسه‌های مالی و اداری را طی می‌کنند.

وی با اعلام اینکه اگر کفایت مالی متقاضیان به اندازه کافی باشد به طور حتم مجوزها را دریافت می‌کنند، افزود: ایرلاین‌هایی هم که موافقت اصولی گرفتند، فعلا در انتظار دریافت مجوز و یا تامین ناوگان خود هستند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید