Performancing Metrics

بدهی 920 میلیاردی وزارت راه به پیمانکاران راه‌های روستایی | اتاق خبر
کد خبر: 353396
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 12:07
معاون راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه 920 میلیارد تومان از طلب پیمانکاران راه‌های روستایی وصول نشده است گفت: از مهرماه سال گذشته اسناد خزانه اسلامی نرسیده است که امیدواریم از 7500 میلیارد تومان اسناد خزانه بخشی هم به پیمانکاران راه‌های ر

اتاق خبر: سید حسن میرشفیع در نشست خبری صبح امروز با تاکید براینکه 91.5 درصد از جمعیت روستایی کشورمان از راه روستایی آسفالته برخوردار هستند گفت:  99 درصد از جمعیت روستایی کشورمان به راه روستایی آسفالته دسترسی دارند.

وی تاکید کرد: سال آینده این درصد افزایش پیدا می‌کند و 99 درصد از مردم روستاها به راه‌های روستایی دسترسی می‌یابند.

معاون راه‌های روستایی کشور با اشاره به استان‌هایی که در بدترین شرایط برخورداری به راه‌های روستایی قرار دارند گفت: بدترین وضعیت در خصوص دسترسی مردم روستایی به راه آسفالته در بشاگرد و روستاهای شهرستان سرباز است که 68 درصد جمعیت روستاهای این دو منطقه به راه روستایی دسترسی دارند.

میرشفیع ادامه داد: استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و شرق هرمزگان در خصوص دسترسی به راه‌های روستایی به لحاظ میانگین کشوری در وضعیت پایین‌تری قرار دارند اما برنامه و سیاست ما این است که در سال آینده جمعیت بیشتری از مردم روستا به راه‌های آسفالته دسترسی داشته باشند.

معاون راه‌های روستایی درباره تخصیص سهمیه قیر امسال گفت: هنوز به صورت قانونی سهمیه قیر برای وزارت راه و شهرسازی ابلاغ نشده است اما از شرکت‌ها و کارخانه‌های قیرساز به صورت قرض قیر می‌گیریم.

میرشفیع افزود: سال گذشته 1270 میلیارد تومان قیر در پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی اعم از پروژه‌های مسکن مهر، نوسازی راه‌های اصلی و فرعی و حتی باند فرودگاه‌ها استفاده شد که حجم تناژ آن به یک و نیم میلیون تن رسید.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم قیر کمتری در وزارت راه و شهرسازی مصرف شود و در قانون برای این وزارتخانه یک میلیون و 246 هزار تن قیر پیش‌بینی شده است.

معاون راه‌های روستایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه امسال از روش رویه بتنی در جاده‌های روستایی و آزادراهی چه مقدار استفاده خواهد شد، گفت: استفاده از رویه بتنی در جاده‌های روستایی به صرفه نیست اما تثبیت با سیمان در جاده‌های روستایی را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: البته از بتن غلطتکی در راه‌های روستایی استفاده خواهیم کرد که البته به صورت محدود خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال 50 کیلومتر آزادراه از روش بتن غلطتکی نوسازی می‌شود که آزادراه شیراز – اصفهان را از طریق بتن غلطتکی خواهیم ساخت.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر تسویه  بدهی پیمانکاران راه‌های روستایی گفت: بخش خصوصی وارد ساخت راه‌های روستایی شده است که این همت بزرگی می خواهد اما در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی  920 میلیارد تومان به بخش خصوصی فعال در راه‌های روستایی بدهکار است.

وی با بیان اینکه طلب پیمانکاران راه‌های روستایی هنوز وصول نشده است گفت: از مهرماه سال گذشته تا به امروز اسناد خزانه اسلامی هم داده نشده است که بتوان از آن طریق بدهی‌ها را تسویه کرد.

وی تاکید کرد: 7هزار و 500 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی در بودجه پیش‌بینی شده است که امیدواریم بخشی از آن به پیمانکاران راه‌های روستایی برسد.

وی گفت: طبق مقررات دولتی در حال حاضر امکان انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای ساخت راه‌های روستایی وجود ندارد چرا که باید سود سرمایه فعالان در بخش راه های روستایی هم پرداخت شود که فعلاً با این موضوع موافقت نشده است.

وی همچنین درباره ساخت راه‌های روستایی با مشارکت مردم گفت: 200 میلیارد تومان از طریق مشارکت مردمی برای راه‌های روستایی هزینه شده است.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید