Performancing Metrics

مداحان با رشد تفکر تشیع انگلیسی مقابله کنند | اتاق خبر
کد خبر: 353408
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 21:49
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که معتقد است خیانت تشیع انگلیسی بیشتر از جریان تکفیری است، از مداحان خواست تا با رشد تفکر تشیع انگلیسی مقابله کنند.

اتاق خبر - حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در نخستین نشست فصلی کانون مداحان و شعرای آیینی در سال 95 با اشاره به جایگاه مداحان اهل بیت(ع) گفت:‌ کسی که مرجعیت اجتماعی پیدا می‌کند و گروه های مختلف مردم به او مراجعه می‌کنند، باید ویژگی هایی داشته باشد که اولین و مهمترین آن تقواست.
وی از نقش مهم ستایشگران اهل بیت (ع) در قبل و بعد از انقلاب اسلامی سخن گفت و افزود:‌ مداحی در حال معرفی یک قدرت نرم جدید به جهان است و ظرفیت بالای هیات های مذهبی باید در خدمت اعتلای کلمه توحید و ولایت فقیه باشد.
حجت الاسلام خاموشی درباره ضرورت مقابله با تشیع انگلیسی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: جبهه نظام سلطه از لحاظ جنگ فیزیکی با ما عقب نشسته و باتوجه به قدرت نظامی و وحدت ملی و همچنین رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب، توان نبرد فیزیکی با جمهوری اسلامی را ندارد.
وی افزود: به همین دلیل استکبار جهانی می خواهد با به کارگیری مزدوران منطقه مانند جبهه تکفیری ها در مناطقی از عراق، سوریه، قطیف، بحرین، یمن و حتی در آذربایجان با جنگ های نیابتی به اهداف خود برسد.
خاموشی اضافه کرد: البته عربستان را نمی توان جزو کشورهایی دانست که جنگ نیابتی به راه می اندازد. چون عربستان به صورت رسم با انقلاب اسلامی مقابله می کند و واهمه ای از بیان آن دارد.
وی در ادامه گفت:‌ توطئه هایی به صورت افسارگسیخته در فضای مجازی و فضای فناوری تبادل اطلاعات در تلاش است تا نگاه انقلاب اسلامی در فرهنگ تشیع و فرهنگ اهل بیت را نابود کند و مهمترین توطئه آنان در این زمینه «جریان تشیع انگلیسی» است که می خواهند از درون نفوذ کنند.
خاموشی وظیفه مداحان را برای مقابله با تفکر تشیع انگلیسی سنگین دانست و گفت: در این زمینه مداحان و خطبا در هیات های مذهبی می توانند ضمن شناسایی خط کسانی که از این جریان هدایت می شوند و در درون خیمه مکتب اهل بیت(ع) و انقلاب سخن می گویند و شعارهای آنان را مطرح می کنند، مقابله مقتضی با آنان داشته باشند.
وی با بیان برخی ویژگی های شیعه انگلیسی گفت: شیعه انگلیسی و برخی جریان ها تلاش می کنند تا ساحت سیاسی را از انقلاب اسلامی جدا کنند و محافل دینی را فقط به سوی بیان تاریخ ببرند و این محافل را از بیان جنبه های حماسی و مسئولیت شیعیان خالی کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین حسینی را پاسخی به جریان شیعه انگلیسی دانست و گفت: مردم ایران همگام با میلیون ها زائر حسینی ضمن حضور در راهپیمایی اربعین که خط سرخ شهادت است، به مقابله با تمام تهدیدهایی می پردازند که در سال های گذشته از سوی جریان های تکفیری مطرح می شد.
وی افزود: زائرانی که سال گذشته از نجف با پای پیاده به سمت کربلا حرکت می کردند، از سوی جریان های تکفیری تهدید می شدند و در برخی نقاط فاصله زائران با گروه های تکفیری کمتر از 25 کیلومتر بود، ولی زائران با وجود همه تهدیدها به راهپیمایی خود ادامه می دادند.
خاموشی در ادامه گفت: دشمن به این حقیقت پی برده که «الاسلام محمدی الحدوث و حسینی البقا» یعنی پیامبر اکرم (ص) اسلام را به جهان معرفی کرد ولی رمز بقای آن با سیدالشهداء (ع) و نهضت حسینی است.
وی افزود: بر همین اساس نگاه ما در منطقه به دفاع از محرومان است و دنیا می داند و اگر امروز مردم مظلوم عراق و سوریه از ستم دژخیمان وهابی و تکفیری و عثمانی سربلند بیرون می آیند، به دلیل وحدت و اخوتی است که با جمهوری اسلامی ایران دارند و تشیع انگلیسی تلاش می کند تا رنگ مقاومت را تضعیف کند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید