Performancing Metrics

طالبان 27 نفر را در هلمند ربودند | اتاق خبر
کد خبر: 353532
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 17:34
آسوشیتدپرس گزارش داد:
یکی از مقامات افغانستان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، شبه‌نظامیان طالبان به چندین اتوبوس و خودرو در جنوب ولایت هلمند حمله کرده و 27 تن را ربودند.

اتاق خبر- خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، یکی از مقامات افغانستان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، شبه‌نظامیان طالبان به چندین اتوبوس و خودرو در جنوب ولایت هلمند حمله کرده و 27 تن را ربودند.

محمد اسماعیل، رئیس پلیس منطقه‌ای در ولایت هلمند گفت: گزارشات اولیه نشان می‌دهند که این حمله در منطقه گرشک رخ داده است.

وی افزود، طالبان با نشانه گرفتن تفنگ‌های خود به طرف این وسائل نقلیه آنها را متوقف کردند. هنوز مشخص نیست که طالبان مسافران ربوده شده را به کجا منتقل کرده است اما افسران پلیس و نیروهای ارتش در جست و جوی آنها هستند.

در همین حال قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان گفت: ما 27 تن از مسافران ربوده شده را نزد خودمان نگه داشتیم و باقی را آزاد کردیم.

وی افزود: این افراد تحت تحقیقات قرار دارند. افرادی که بی‌گناه هستند باید آزاد شوند اما افرادی که برای ارگان‌های امنیتی دولت کابل کار می‌کنند به دادگاه‌های "امارت اسلامی" تحویل داده خواهند شد.

این آدم‌ربایی به دنبال یک سری رویدادهای مشابه در دیگر بخش‌های افغانستان رخ داده که بر امنیت متزلزل بزرگراه‌های اصلی این کشور تاکید دارد.

حدود ۲۰ روز قبل نیز طالبان بیشتر از ۳۵ سرنشین شش اتوبوس و مینی‌بوسی را که از کابل عازم ولایت‌های تخار و بدخشان بودند، در منطقه علی‌آباد ولایت قندوز پیاده کردند و با خود بردند.

افراد طالبان دست کم ۱۲ نفر از این گروگان‌ها را کشتند.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده که "آدم‌ربایی‌های طالبان در شاهراه‌های افغانستان انگیزه قومی دارد و به هدف دامن زدن به اختلافات قومی در این کشور انجام می‌شود."

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید