Performancing Metrics

وضع واحدهای تولیدی لوازم خانگی با وجود برخی سیاه‌نمایی‌ها خوب است | اتاق خبر
کد خبر: 353551
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 21:28
معاون‌اول رییس‌جمهور گفت: وضعیت صنایع کشور را نباید با نگاه به وضع برخی واحدهای مشکل دار سنجید بلکه باید با نگاه کلی به وضع تولید همه واحدهای صنعتی درباره رونق و نشاط در این بخش اظهار نظر کرد.

اتاق خبر: اسحاق جهانگیری امروز پس از بازدید از چند واحد صنعتی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: امروز از سه واحد بزرگ صنعتی در یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی کشور بازدید کردم که تولید خوب، بهره وری بالا و بازار پرطرفدارشان نشان می دهد اوضاع آنطور که برخی ها می خواهند سیاه‌نمایی کنند نیست.

وی با بیان اینکه دو واحد از کارخانجاتی که از آنها بازدید کرده در بخش لوازم خانگی فعال هستند، اظهار داشت: در روزهای اخیر با توجه به مسائلی که برای یک نام تجاری در حوزه لوازم خانگی پیش آمد برخی تلاش کردند این‌گونه نشان دهند که واحدهای صنعتی کشور با مشکل روبروست اما در این بازدید مشخص شد واحدهای تولید کننده لوازم خانگی با وجود واردات و قاچاق وضعیت خوبی دارند.

معاون‌اول رییس‌جمهور با تاکید براینکه مهمترین نکته در اداره واحدها مسئله مدیریت است تصریح کرد: مدیر آگاه به مسائل بین المللی، بازار و زمان که دارای تجزیه و تحلیل است می‌تواند در این شرایط واحد خود را خوب و با نشاط اداره کند.

جهانگیری ادامه داد: البته برخی مشکلات هم وجود دارد که نیازمند حمایت دولت از این واحدهاست تا ظرفیت تولید داخلی حفظ شود. خوشبختانه هر کدام از این سه واحدی که مورد بازدید قرار گرفت 400 تا 700 نفر نیروی فعال دارند و تولید خود را با قوت ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 1000 واحد صنعتی در منطقه پاکدشت واقع شده هدف اصلی خود از این سفر را قرار گرفتن در جریان وضعیت واحدهای صنعتی دانست.

معاون اول رییس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگری پیرامون کمبود نقدینگی و نبود سرمایه در گردش اظهار داشت: در سال 93، 340 هزار میلیارد تومان و در سال 94، 417 هزار میلیارد تومان از طریق سیستم بانکی سرمایه در گردش به مدیریت واحدهای مختلف اختصاص یافته که 30 درصد آن در بخش صنعت بوده است.

جهانگیری با تاکید براینکه این سیاست ادامه خواهد یافت و بانک‌ها باید سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تامین کنند، گفت: تلاش می‌کنیم تا همه واحدهای بالای 60 تا 80 درصد تکمیل شوند و در برنامه‌ریزی‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی حمایت های ویژه‌ای از واحدهایی که نیاز به سرمایه در گردش دارند و یا نیازمند حمایت هستند و حتی واحدهایی که تولید خوبی دارند انجام شده است.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید