Performancing Metrics

سرمایه گذاران آلمان از پیامد های 'برگزیت' آسوده خاطرند | اتاق خبر
کد خبر: 353592
تاریخ انتشار: 2 تیر 1395 - 09:17
یافته های یک اندیشکده معتبر آلمان نشان می دهد که شاخص اعتماد سرمایه گذاران به اقتصاد این کشور با وجود نگرانی های موجود درباره پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، همچنان به روند رو به رشد ادامه داده و به بیشترین سطح خود در 9 ماه اخیر رسیده است.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری فرانسه، اندیشکده «زد.ای.دابلیو / ZEW» که از موسسه های معتبر آلمان به حساب می آید، روز سه شنبه در گزارش وضعیت اقتصاد این کشور اعلام کرد که شاخص اعتماد سرمایه گذاران (Investor Confidence Index) آلمان از 12.8 واحد در ماه گذشته میلادی به 19.2 واحد در دو هفته ابتدایی ماه جاری افزایش یافته که بالاترین سطح آن از سپتامبر 2015 است.
این شاخص با بررسی سبد سهام سرمایه گذاران نشان می دهد که آن ها تا چه اندازه به ثبات و سازوکار بازارهای مالی آلمان اطمینان دارند و حاضر به پذیرش ریسک های بیشتری هستند.
«آخیم ومباخ» رئیس اندیشکده آلمانی در این رابطه می گوید : بهبود احساس اقتصادی ( شاخص اندازه گیری سطح امیدواری سرمایه گذاران به آینده اقتصاد با نظرسنجی از 350 کارشناس برجسته اقتصادی آلمان ) نشان می دهد که کارشناسان بازار به انعطاف پذیری اقتصاد ما اعتماد دارند.
وی افزود : با این حال وضعیت عمومی اقتصاد همچنان چالش برانگیز است. به غیر از پویایی ضعیف اقتصاد بین الملل، همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است که غالبا به از دست رفتن ثبات در بازار های مالی منجر شده است.
شهروندان انگلیس پنجشنبه 23 ژوئن ( 3 تیر ) برای تصمیم گیری درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا که به «برگزیت» شهرت یافته است، پای صندوق های رای می روند.
کارشناسان بر این باورند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نه تنها تهدید جدی برای موقعیت لندن به عنوان یک مرکز مالی جهانی است، بلکه تاثیر آن بر اقتصاد دیگر کشورهای منطقه نیز قابل توجه است.
برگزیت این نگرانی را به وجود آورده که دیگر کشورها نیز ممکن است تحت تاثیر این تصمیم انگلیس، یکی پس از دیگری به خروج از اتحادیه اروپا رای دهند.
حال آلمان به عنوان یکی از کشورهای مهم این اتحادیه و سنگ بنای اقتصاد منطقه نیز در معرض این خطر قرار گرفته است. نظرسنجی موسسه معتبر «یوگاو» آلمان ماه گذشته نشان داد که هم اکنون از هر سه نفر در این کشور، یک نفر خواستار خروج از اتحادیه اروپا است.
«جنیفر مک خیوئن» از اقتصاددان های برجسته موسسه «کپیتال اکونومیکس» معتقد است که احتمال دارد نظرسنجی اندیشکده «زد.ای.دبلیو» که در دو هفته گذشته صورت پذیرفته، چندان تحت تاثیر گمانه زنی های جدید درباره قوت گرفتن احتمال برگزیت و سقوط هفته گذشته شاخص های بازار سرمایه قرار نگرفته باشد.
وی می گوید : ما گمان می کنیم که رخ دادن برگزیت در نهایت به سقوط شاخص احساس اقتصادی آلمان منجر خواهد شد. کارشناسان یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را باور ندارند و یا به سادگی از پیامد های احتمالی آن نمی هراسند.
مک خیوئن ادامه داد : یافته های جدید این اندیشکده آشکارا بهترین ابزار برای پیش بینی اقتصاد آلمان نیست، با این حال بر خلاف آشفتگی اخیر بازار سرمایه و همه پرسی انگلیس، خوش بینی سرمایه گذاران آلمان یک غافلگیری مثبت و سازنده است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید