Performancing Metrics

آمریکایی‌ها در باره دریای جنوبی سیاه نمایی می‌کنند | اتاق خبر
کد خبر: 353597
تاریخ انتشار: 2 تیر 1395 - 09:38
چین:
چین با انتقاد از راهبر آمریکا در قبال دریای جنوبی، تصریح کرد که به رغم سیاه نمایی های واشنگتن، کشورهای زیادی از مواضع چین دردریای جنوبی حمایت می کنند.

اتاق خبر - «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در مصاحبه مطبوعاتی روزانه خود گفت: آمریکایی ها حتی در مورد شمار کشورهایی هم که از مواضع چین در دریای جنوبی پشتیبانی می کنند، حساسیت نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه واشنگتن تلاش دارد حامیان چین را در دریای جنوبی کم شمار جلوه دهد، یادآور شد: فکر نمی کردیم آمریکا به شماره کشورها هم توجه نشان دهد.
«هوا» در مورد اینکه آمریکا می گوید فقط هشت کشور دنیا از موضع چین حمایت می کنند، گفت : آنها حق و باطل را در هم آمیخته اند و سیاه را سفید و سفید را سیاه نشان می دهند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در مورد ماهیت شکایت فیلیپین به دادگاه بین المللی لاهه هم گفت: وقتی کشورها به درک مشخصی در باره مسائل منطقه می رسند، هم داوری بین المللی را بیهوده می شمارند و هم از پکن پشتیبانی می کنند.
وی گفت که به غیر از شماری از کشورهای «آ سه آن» و کشورهای آسیایی دیگر؛ زامبیا ، صربستان ، کامرون و اتیوپی از چین حمایت کرده اند و در این میان صربستان گفت و گو را راه حل مسئله دانسته است.
وی داوری های یکجانبه را نادرست دانست و گفت که چین نمی گذارد حق حاکمیت این کشور و تمامیت ارضی اش با این ابزارها نقض شود.
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه چین، به طور حتم کشورهای زیادی هستند که می دانند بیانیه ها و اسنادی در باره منطقه و منازعات وجود دارد و راه حل نیز گفت و گوی مستقیم میان طرفین ذی ربط است.
«هوا چون اینگ» تاکید کرده است که آمریکا محلی از اعراب در دریای جنوبی ندارد و اگر مشکلی هست باید با مذاکره میان همسایگان رفع شود.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید